Finaste fynden - på olika sätt


Benny på Porslinsbloggen visar "Årets fynd" och det ser jag som en utmaning! Jag blir
filosofisk kring det där med vad som är fynd. Här är min fem-i-topp, med fynd som är
fynd på olika sätt.
5) Sju Percykoppar med elva fat (används, bland annat på stora sommarfesten), glad kakburk
(pryder kökshylla på landet), Mari Simmulson-vas (flitigt använd i somras) och världens
vackraste kaffepanna (står och är snygg vid spisen på landet).
Fynd, därför att: Det är vackra saker som lyser upp vardagen hemma på gården. Kostade
sammanlagt en hundring, på trevlig loppis i grannbyn.


4) Tre x plastic fantastic för nio kronor.
Fynd, därför att: Bara på loppis kan man hitta så vackra, användbara
saker med god kvalitet. Bästa plastfyndet 2009.


3) Favoritkorgen. Perfekt storlek och djup, både som picknickkorg och
sommarväska. 60 pix.
Fynd, därför att: Se motivering till nummer fyra.


2) Skrivbordet Uddebo, design: Svante Skogh.
Fynd, därför att: Monetärt det största fyndet. Jag gav
250 kronor, Skaffaren hittade en nylig auktionsnotering
på 3 000 kronor.
Men än har inte Uddebo lyckats konkurrera ut sekretären,
som tack vare sin charm behåller platsen i min skrivhörna i lyan.
Därför blir inte mer än andraplats.


1) Lampan från Fellingsbro.
Fynd, därför att: Ett äkta fynd, det vill säga
ett fantastiskt vackert föremål till fyndpris.
300 kronor - och jag kan inte se mig mätt på den.

Men nu är det nytt år, och med detta inlägg får det
 vara slut på tillbakablickar.
I morgon kommer ett bildsvep från Gamla stan i Stockholm.
Stay tuned....
1 Benny:

skriven

Ja, det var ingen tvekan om ettan och tvåan, fast jag hade kanske delat förstaplatsen...nej lampan var snyggast, den skulle lätt passa in i varje rum i vårt hus! Jag ska ta en lamprunda i huset på det nya året, vi har många lampor må du tro!

2 Farbror Sid:

skriven

God fortsättning Libby!

3 Tusse:

skriven

Monetärt :-)

Glada kakburken på översta bilden kommer från Kärnkaffe. Min mormor använde den som syskrin.

4 randiga tråden:

skriven

Håller med vasen av Mari S är så vacker, vilket fynd, kaffekannan likaså.

5 Anna:

skriven

Oooh, precis en sådan kaffepanna gav jag bort i julklapp till min svåger i år. Det sved för jag ville så gärna behålla den själv men den fungerade inte på induktionshällen. Grymt fin, hittade min för 40 kronor på en loppis med överpris på det mesta.

Kommentera här: