Jag har fått en utmärkelse - och skickar vidare sju


Jag har fått en utmärkelse! Söt som en sommartapet från
1950-talet är den! Jag fick "awarden" av Catrin som har bloggen
Garderobstankar.
Och det är en skicka-vidare-award. Så här funkar det:
A: Kopiera awarden på er blogg!
B: Länka till personen som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!


Okay, nu kör vi. Sju (intressanta?) fakta om mig själv:
1)
Mitt dopnamn är Elizabeth. Libby är ett engelskt smeknamn för Elizabeth.
Därför valde jag det som blogg-alias.
2) Jag är nattmänniska och tycker att livet levs bäst kl 11.00-03.00.
3) Jag har aldrig varit i Australien.
4) När jag var tonåring var Elton John och hans textskrivare, Bernie Taupin mina idoler.
Jag hade klockan på höger arm eftersom Bernie hade det och lyckades hitta en likadan
hallonröd sweatshirt som han hade på en bild från när han var 17 år.
5) Det bästa jag vet om sommaren är att kvällssimma i vår insjö, när vattnet är alldeles
stilla och mjukt som sammet.
6) Femtiotalsmannen och jag gifte oss i Åtvidabergs kommunalhus. Därför är det roligt
att ÅFF gick upp i Allsvenskan.
7) Jag tycker inte om filmer med olyckligt slut.


Jag väljer att ge utmärkelsen för kreativ blogg
till dessa sju kokheta bloggar:

Kerstin Kokk - Alltid intressant, kunnigt om retro
Little Rascal - Svenska med underhållande retroblogg skriver från London
Porslinsbloggen - Vet mest av alla om Gefle - och vet mycket annat också
Skaffaren - Med humor och esprit, inifrån antikhandlarvärlden
Sydfranskby - Monet rapporterar om vardagslivet i Provence
Söderfamiljen - Min humorfix varje dag, kommentarerna nästan
lika *roliga* som "Mattias" inlägg
Tusse - Du vet aldrig vad som dyker upp 


1 Kryckan:

skriven

Grattis till awarden!



11-03 är bra vakenhetstid, synd att man även måste vara vaken mellan 06-11 och hoppas att du inte menar Råsta- eller Lötsjön..urk..

2 Libby:

skriven

Kryckan: Tack! Nej, usch, mår illa vid tanken på att simma i de fågelsjöarna. Nej, vi snackar insjö i hjärtat av Roslagen, inne i skogen.

3 Anneli (alias Empire-Amelie):

skriven

Du är ingen morgonmänniska heller:-)

Ska spara ditt röstmeddelande från kl 09.50 häromdagen. Helt underbar! En röst från underjorden.

4 Skaffaren:

skriven

Tack för awarden!!! :-)

5 Tusse:

skriven

Vad har du gjort, Libby? Hade 210 besökare i dag (mot normalt 30 eller så).

Rekordet var dock en dag i juli 2008 när Tusse tipsade Mechanical Music Digest om sitt positivbygge. Då blev det 350.

6 Kerstin:

skriven

Tack Libby!

7 Libby:

skriven

Anneli: Haha. Look who´s talking.

Tusse: Roligt! det är ju det som är meningen med sådana här utnämningar - att folk ska hitta andra kul bloggar.

Kerstin och Skaffaren: Väl bekomme!

Kommentera här: