Mot mässan! (Helgtips)


I dag tar jag t-banan till Kista och "vårens" Antik & kuriosa.
Montrar jag inte missar:
Leva Antik. Alltid inbjudande skyltning och trevligt bemötande från Fagerstaparet som har
Leva, deras monter brukar vara en glad mix av 1950-60-70-tal. Allt från Johansforsglas
av Orup till prisvärda möbler.
Framtids Antiken. Smått och gott i massor. Och killen på Framtids Antiken har ett gigantiskt
lager - det var han som lyckades rota reda på ett par väggskydd i teakfanér åt mig, något
som alla andra misslyckats med. Fråga om det är något du letar efter.
Korrens kuriosa. Hos Holger, som är antikhandlare på fritiden, hittar du grejer som fruktfat
i "string" och plastbandslampor till mycket bra priser.
Antikvärlden. De brukar sälja gamla nummer av tidningen för några tior. Bra chans att hitta
läsning om ens eget "område". Titta efter specialnumret om porslin från 2008 om du inte
redan har det.

Vi ses i fiket kring 14-tiden.
Och om kamerna vill och datorn håller så blir det inlägg
från mässan framåt kvällskvisten.

(Bilden har ingenting med mässan att göra, det är omslaget till en bok
jag kan tänka mig att köpa. En annan dag.)
1 Tinkerbell:

skriven

Det ser jag fram emot ... ska bli spännande att se dina fynd!!!

Kommentera här: