En ny vas tar sig in i gänget


"Och vem är du?" Gula Bay och Röda Strehla tittar misstänksamt på Den Nya Blåa, som jag fått
av JJ. "Du ser ut att vara tyska precis som vi, men vad gör du här på vår hylla?"


"Jag står väl var jag vill! Är hyllan er, eller? Passa er!"


"Men ska det vara så, då ställer jag mig därborta bredvid de brittiska kopparna istället,
här är man ju tydligen inte välkommen."


"Nämen backa tillbaka, nykomling. Tillsammans kan vi ju faktiskt bli en rätt snygg samling".
"Okay då".


"Nu är det vi tre mot världen!".

Gillar du tyska vaser? Missa inte bloggen Tusen vaser!
1 stina:

skriven

Underbar saga med lyckligt slut! :)

2 Larsson:

skriven

Snyggt!

3 Randiga tråden:

skriven

Åh, så vackra de är. Alla tre tillsammans.

4 Clinen:

skriven

Hahahaha. Välkommen till gänget vasen! De är snygga ihop på hyllan. =)

5 Benny:

skriven

Coolt! Jag tror jag har ett fat i samma serie som din röda, i en kartong nånstans...ska se om jag hittar det!

6 Ina:

skriven

Härligt!

7 Gina Americana:

skriven

Cute!

8 Skaffaren:

skriven

Bra arrangemang! Direkt när jag såg första bilden kom jag att tänka på hönsgården. Rangordning.

9 JJ:

skriven

Det ser ut som att den blev accepterad i hyllan.

10 Amanda:

skriven

Åh färgerna är så fina tillsammans! Älskar att den nya vasen ser så stolt ut!

11 Anna:

skriven

Hej! Hittade just hit till din blogg. Jätte kul! Jag har 2st av den vasen till vänster. Men vet inget om dem. Är de från Tyskland sa du?

12 Eli:

skriven

Anna: Ja, det är fabriken Bay som gjort den. Sök på Schwangere Luise på min blogg så hittar du ett inlägg om den. I ett inlägg från Nostalgicum i Gbg ser du en jättevas i samma dekor, Florence heter den.

Kommentera här: