Färgstarkt i väntan på fynden


Så enkelt mönster, så fint. Hos Myrorna på Götgatan, Sthlm, hittade jag tallrikarna "Joker"
från Lidabruk för 15 pix/styck. Lätt slitna av diskmaskinsdisk men ändå. De matchar min favoritduk
perfekt med sina 50-talsfärger gult, grått och rött. Lidabruk var ett varumärke som Rörstrand använde
för porslin tillverkat för EPA-varuhusen.


Sex stycken lustiga ljusstakar för sådana där supertunna ljus. 1 kr/styck och enda fyndet
på de sammanlagt fem loppisar som jag svepte igenom i går. Har litet oflyt i fyndandet
just nu. Antingen hittar jag inget jag vill ha, eller så...


... betalar jag för mycket. Jieburken gav jag 150 kronor för på Hamnladan i Norrtälje,
i ett svagt ögonblick. Locket är snyggt, men fel. Burkarna i den här serien har trälock.


En gräddkanna, Arthur Percys "Grand" för 10 pix, blir fin bredvid de två
"Grand"-koppar jag redan har. Hittade även den på loppis i går.
Handduken är förstås "Fallande löv", Stig Lindbergs mönster som Coop relanserade
på handdukar, servetter och koppar förra hösten.

Färgglada saker, men inga riktiga fynd (eller håller jag på att bli för kräsen?).
Nu vill jag komma in i ett loppis-flow igen!


1 Amanda:

skriven

Jag tycker att det var jättefina saker, men jag förstår vad du menar med att man inte hittar något! Jag börjar iofs få fullt med saker nu, så jag har lite loppisförbud just nu...

2 Clinen:

skriven

De tallrikarna var roliga. Kul med en liten färgklick på bordet. =) Söta små ljusstakar också =) Något litet fynd är bättre än inget fynd! ;)

3 Anonym:

skriven

Tycker inte att du gav förmycket för JIE burken, dock var det inte heller något fynd :)



Den där tulpan serien har blivit jätte populär nu på slutet och priserna stiger kraftigt, att de saknar sina lock är tyvärr allt för vanligt.



De andra sakerna var också jätte fina!

4 JJ:

skriven

jag har ett löst teaklock med svart knopp som kanske kan passa! Mått: 10,8 cm yttermått i diameter. Den nedfrästa kanten är 8,9 cm i diameter.

5 Libby:

skriven

Amanda: Loppisförbud är svårt...

Clinen: Så sant!

Anonym: Ja, de verkar vara i ropet. Tycker också man ser fler nu?

JJ: Det skulle kunna passa,och vara snyggare. Men... nu är jag litet ortodox (otypiskt mig) och vill ha originallock. :-)

6 Danjel:

skriven

När det gäller Percys Grand, det ska inte vara en guldbård på den?! Eller det kanske finns utan också? Jag köpte en likadan gräddsnipa för ett par månader sedan i samma gråblå nyans men utan guldbården. Jag trodde då att den kanske maskindiskats och att bården försvunnit. Nu i veckan fyndade jag tekannan i samma färg med guldbården för 30 kr :)

7 Lybtar:

skriven

Superfina saker. Visst sjutton blir man kräsen men så kan man ju inte komma hem tomhänt....

10kr för en gräddkanna/snipa det måste väl ändå räknas som fynd??



Vi fyndar inte så ofta ur ekonomisk synvinkel men det blir fynd för oss för att vi vill ha det eller har sökt det länge.

8 Libby:

skriven

Danjel: Jo, det ska nog vara guldbård. Någon kanske vet vad Grand utan guldbård heter? Eller så hittar man det i Gefle-boken, som jag inte har med mig på landet.

Lybtar: Gräddkannan har ett nagg, glömde skriva det. Men jo, den är ett litet fynd ändå. För att den är så söt. Och fynd handlar ju mer om känslan än om pengarna man ger.

9 Flak:

skriven

Grandporslinet tillhör mina favoriter och vi har en servis med gulddekoren.

Otroligt stilfullt och svulstigt utryck speciellt på tekannan.

10 Rascal:

skriven

Ahhh! Kan knappt vanta tills imorgon, aker hem till Sverige i tva veckor och kommer ploja varje loppis jag hittar i Varmland. :))

11 Camilla:

skriven

Hej, jag ser att du inhandlat jokertallrikar. Ifall du är intresserad av kaffekoppar med fat så har jag lagt ut 4 koppar med fat på tradera nyss med utrop 1kr.



http://www.tradera.com/Lidabruk-Rorstrand-Joker-koppar-m-fat-Utrop-1kr-auktion_341144_115333645



MVH Camilla! (härlig blogg förresten(: )

Kommentera här: