Luxuskaffe, 1960


Jag köpte den lilla butiksalmanackan från 1960 bara för annonsen på baksidan.
Luxuskaffe. Aromrostat, aromförpackat, aromgaranterat.
UPPDATERING: En fin reklamaffisch för Luxus kan du se hos P-E Fronning.
1 Ulf M Eson:

skriven

Verkligen snyggt! ICA-Hakon har alltså medvetet försökt efterlikna Gustavsbergs och KF:s Stig Lindberg...



Stig lämnade Gustavsberg 1957, så därför tror jag att det här faktiskt är just Stig Lindberg som gjort det här! Tänk sånt spektakel.. och kusin vitamin...

2 p-e fronning:

skriven

Snygg!! Här har du en Luxus poster: http://www.flickr.com/photos/martinklasch/4592840590/in/set-72157622491567396/

3 Randiga tråden:

skriven

Jag älskar den, så snygg. Brittmari

4 anna:

skriven

Ooooh grafikern i mig fullkomligt smälter :) Vilken fin!

5 Libby:

skriven

Ulf M Eson: Du tror att Stig Lindberg ritat annonsen?

P-E Fronning: Cool. Jag länkar.

Randiga tråden och Anna: Ja, fantastiskt fin.

6 JJ:

skriven

Om det hade varit Stig Lindberg så hade han nog varit noga med att få med sin signatur "Stig L" i hörnet. Stilen är liknande men har inte riktigt hans skärpa tycker jag. Men ändå väldigt dekorativ!

7 Anna | Mormor hade stil:

skriven

Oj! Det var lite av det finaste jag sett på ett tag!

8 Erica:

skriven

Den är hur fin som helst. Jag som inte ens dricker kaffe skulle gärna ha en sådan affisch på min vägg.

9 Sofia:

skriven

Hej!



Måste berömma dig för din superhärliga blogg! Jag älskar den :D

10 Tomashege:

skriven

NICE AND WONDERFUL SITE

Kommentera här: