Piraten flyttar in i dag


God morgon måndag! ¡Buenos días, lunes! Låt mig presentera "Piraten".
Han fanns på en loppis i lördags, och flyttar i dag in i min lya. Jag har aldrig
tidigare sett ett så intressant gipsansikte - nästan kusligt levande.


Andra fyndet: En assiett, Rosett, Stig Lindberg, 1950-tal. Fem pix.


OM jag var Lindbergfantast och OM jag ville tatuera mig, kanske
skulle jag välja fjärilen.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
1 Liina:

skriven

Intressant idé att ha tallriksmotivstatuering... =)

2 Larsson:

skriven

Piraten är troligen en av flera i en serie av "gubbar" som kom på 1980-talet. Har sett en 4 - 5 stycken på något ställe men vet inte vad serien heter eller tillverkare.

3 Monet:

skriven

Åh NEJ, vilken fruktansvärd gipsgubbe. Jag visste, det var bara en tidsfråga innan du skulle falla för något så vansinnigt kitschigt:-)



Brrr, den gubben skulle inte jag vilja ha på väggen. Hur kul är det med hans blick om du vaknar på natten?



Köp förresten Magasinet M. I senaste numret finns en antikrunde-special!

4 Libby:

skriven

Liina: Har för mig att jag sett en bloggare visa sin Rörstrand-stämpel-tatuering. Minns inte vem det var?

Larsson: Aha! Tack för info!

Monet: Men... är inte gipsmannen identisk med konstverket "Mannen med hatten", fast utan hatt? :-)

5 Monet:

skriven

Hrrmpf... Nu sätter man det provencalska rosévinet i halsen. Mannen med hatten på gips(y)-manér??



Nu talar vi stil och det är inte bara hatten som saknas:-)

6 Moster Mjölgumpa:

skriven

Jag har också två pirater och jag älskar dem. Men inte trodde jag att de var från åttiotalet...

7 Amanda:

skriven

Åh vilken fin tallrik! Mycket bra fynd!

8 Semlan:

skriven

Jag kommer ihåg att min stora syster hade en dylik pirat i sin första lägenhet och det var tidigt 70 tal. Har för mig att det fanns en piratkapten också.

9 Anta Snaque:

skriven

Min pirat (exakt likadan) köptes på loppis, hängde ett tag i min gästtoalett(!) - och skänktes sedan till Röda Korsets Kupan.

10 Liina:

skriven

Ha. Lite extremt med stämpeltatuering kanske... Men från nån snygg dekor. Typ en helmermönsterring runt överarmen eller nåt =)

Kommentera här: