Bytt är bytt


Bytet från byloppisen. Vi grannar bytte litet grejer med varandra på loppisen i helgen.
Jag fick en härlig 1950-60-talsduk, två slitna men vackra Nilsjohan-brickor (förmodligen 1950-tal,
att döma av etiketten under den ena) och en kaffeburk från Arabiska kafferosteriet i Hälsingborg.


Dessa dukar med sina fina detaljbilder...


... jag skulle kunna ha hur många sådana som helst.



1 Linda:

skriven

Ja det är inte utan att man får en liten liten tår i ögonvrån. Underbar! Glöm inte att avsluta med "...och kommer aldrig åter" ;-)

2 randiga tråden:

skriven

Det var tur att du inte visade mig denna duk.Då hade jag fått habegär.

3 Tusse:

skriven

Arabiskans kaffe ska de va!

4 Libby:

skriven

Linda: Nä, de grejerna behåller jag!

Randiga tråden: Jag gömde snabbt duken i min bil :-)

Tusse: Du kommer förstås ihåg hur det smakade? :-)

5 Tusse:

skriven

Nej.

6 Ina:

skriven

Den duken ser jag framför mig på ett trädgårdsbord en varm sommardag när man äter ute och flugorna surrar ovanför ens huvud... Härlig!

(Trots att jag just skrev på min blogg att handsydda dukar är mycket finare än tryckta så tycker jag ändå att tryckta också kan vara fina :)

Kommentera här: