En blinkning i regnet


God morgon, måndag! Låt oss hoppas på sol den här veckan. I lördags regnade det i Norberg,
dit Femtiotalsmannen och jag rest för att övervara Elvisdagen. När vi klev in i bilen för att åka hem
såg jag i ögonvrån hur något rörde sig. Jag vände mig om och där stod en Ford Fairlane 1957
och tittade rakt fram. Men jag kan svära på att den vackra amerikanska bilen blinkat till mig
sekunden innan.


Bilar med ögonlock och salt & peppar-ströare i raketform
- ingenting går upp mot 1950-talsdesignens lekfullhet.
Ströarna hittade jag i antikboden bredvid Elsa Andersons kondis.
Mina andra loppisfynd från Norbergsresan får ni se i morgon.

Trevlig fortsättning på veckan!
1 randiga tråden:

skriven

Min man är född i Heby, ska visa honom inlägget kanske åka runt och fika. Han har även kusiner i Norberg, där har jag inte varit än. Visst blinkade han åt dig.

2 Clinen:

skriven

Vilka lustiga salt och pepparströare.

3 Tusse:

skriven

Saölt- och pepparströarna påminner om den batterilösa radion Miniman Germafon som hade formen av en Tintinraket. Värdelös mottagning men makalös utstrålning!

4 Tusse:

skriven

Såvitt jag vet finns det bara två bilar som (konstruktivt) kan blinka med ena ögat och det är DKW, där man av okänd anledning kunde tända strålkastarna individuellt, och Cord, där strålkastarna var infällda och (ni gissade det) kunde fällas upp individuellt.

5 Tina:

skriven

Jag besökte också Norberg under Elvisdagen. Trotsade regnet och lyssnade på all skön musik i parken, njöt av alla fantastiska dollargrin, fikade hos Elsa samt rockade loss i Kärrgruveparken på kvällen. En repris från förra året. Även vädret gick i repris. Har en kompis där som jag bott hos.

Ett tips om du inte redan varit där är hembyggdsgården i Fagersta så gulligt och mysigt ställe....

Själv bor jag i Karlstad. Här finns också mycket kul att titta på och njuta av....

Kommentera här: