En lustig idé


Godmorgon, tisdag! I dag väntar sysslor på gården, som att röja sly och städa lusthuset.
Där ligger redan duken som jag fick av en granne på byloppisen förra helgen och vasen som jag
hittade på loppisen i Lohärad i lördags. Kanske gör jag 1950-tal av lusthuset. Nu när lyan börjar
bli färdiginredd så har jag på så sätt ändå en anledning att leta saker på loppisar...
1 Clinen:

skriven

Det tycker jag absolut att du ska göra! För den delen kan man leta saker även om man blir så kallat färdiginredd. DEt går ju att byta ut och förnya utseendet även med gamla saker lite då och då. =) Jag har alltid gillat att byta ut saker lite då och då. Ta fram en vas och ställa undan den som var framme t.ex.

2 randiga tråden:

skriven

Det finns tusen anledningar att leta loppisprylar. Ska med spänning följa din "lustiga ide".

3 Anonym:

skriven

Snyggt!! Vilka härliga färger, och ton-i-ton.

Du har blick för't.

4 Synöve:

skriven

Åh, ditt fina lusthus! Det är ju en toppenidé!

Glöm inte de kulörta kulorna bara ... och Sven-Ingvarsmusik i högtalaren! :-D

ps, du har väl sett det fina fotot jag tog på trollsländan som satt på lusthusdörren din ...ds.

5 Libby:

skriven

Clinen: Jo, jag vet. Bara under ett och ett halvt års fixande med lyan har jag ju hunnit byta ut ett antal saker.

Randiga tråden: Ja, det finns alltid en anledning :-)

Skaffaren: Tack tack!

Synöve: Kulörta lyktor kring ett lusthus är ungefär det finaste man kan titta på. Tack för påminnelsen.

6 Anta Snaque:

skriven

Vilken fin färgsymfoni - en ljuvlig sommarbild! Jag känner syrendoften.

Även om man har "huset fullt" så finns det tusentals anledningar till loppisbesök. ;o)

7 Christin:

skriven

Bra idé !

Ser fram emot att följa hur du fixar i lusthuset.

Och gå på loppisar kan man ju inte sluta med bara sådär, då skulle ju livet kännas bra mycket tristare eller hur ?!

8 Lybtar:

skriven

Det tycker jag skulle vara en toppen idé.

Skall bli kul att se resultatet om det nu blir så.

9 amanda:

skriven

Åh så fin bild! Älskar alla färgerna!

10 JJ:

skriven

Färdiginredd!? Vad betyder det? :)

11 Libby:

skriven

Anta Snaque: Ja, syrendoften är nästan bedövande just nu.

Christin: Ja, klart man inte kan sluta, man hittar nya anledningar bara!

Lybtar: Stay tuned...

Amanda: Kul!

JJ: Det betyder att jag bara saknar tre fyra grejer och en köksskåpsmålning innan lyan är som jag vill ha den. Sedan kommer jag naturligtvis att byta ut grejer med tiden, men det är litet skönt att vara nästan nöjd :-) Återkommer i ett inlägg till vad det är jag saknar.

12 anna:

skriven

Jag bara ler när jag ser din bild. Idag har jag vasuppvisning här hemma, med syrener i. Jag har så mycket fint i min samling inser jag :)

13 TUSSE:

skriven

Fin bild. Och syrener växer det även framför det övergivna torpet i min skog. För att inte tala om sly.

Kommentera här: