Nilsjohans stora köksparad


Och sommaren i rubriken, det är sommaren 1950. Matlådan "Bira", någon?
Själv skulle jag vilja testa "Slip-Clara"! Får väl hålla ögonen öppna på loppisarna
i sommar...
1 Liina:

skriven

Oh. NilsJohan. Har faktiskt samlat på mig en hel drös av deras grejer. Det började med en orange hushållsrullshållare som det stod köksklubben på... Sen fortsatte det...



Av sakerna på bilden har jag dock bara en mjölstina. Har mest oranga, gröna, bruna och röda saker =)

2 Tusse:

skriven

Fisksaxen Laxen - tack för påminnelsen!

3 randiga tråden:

skriven

Slip-Clara har jag ännu inte sett, Clara har jag flera stycken fast i olika färger. Den röda är nog finast.

4 Clinen:

skriven

Hahaha, "Bira". Brukar man inte säga det om öl? :P

Lite lustigt. De hittade på massvis med finurliga namn på allting och praktiska saker var det också! Själv äger jag en "Pullan" (äggdelare) från NilsJohan som är HIMMELSK att använda.

5 Tusse:

skriven

Tack Libby för att du gör oss alla på så gott humör - varje dag!

6 The StarChief:

skriven

Kommer ihåg alltihop från när man var mindre,

nils johan var kökets bäste vän hehe

7 Danialgry:

skriven

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

8 Annsofi:

skriven

Har ärvt en Slip Clara som jag kommer lägga ut på Tradera i helgen :)

Kommentera här: