Och så finns det ju loppisar längs vägen också...


Vi tog en sväng till Älmsta i dag, Femtiotalsmannen och jag. Då påmindes jag om att
det finns mer, mycket mer, än ställena i retroguiden som jag la ut i går. På sträckan Norrtälje-
Grisslehamn går det sommartid uppskattningsvis en loppisskylt per två kilometer väg.
På en "bod på gården-loppis" hittade jag några ex av tidningen Svenska Journalen/Hemmet och Familjen
från 1956. De kostade tre pix styck. Inte mycket läsning, men omslagen och annonserna
var värda pengarna.


Jag slog också till på en Gefletallrik. "Louise" ( i produktion 1966-68)
av Berit Ternell. Skum grönsvart dekorfärg, men litet roligt mönster.
Fem pix.
1 TUSSE:

skriven

Ja, fruktdrycker är det enda som gäller när man dansar sig genom tropiska nätter och träffar män - enligt Kerstin Thorvall i en annons för alkoholfria alternativ.

2 Christin:

skriven

Det verkar som om många köper gamla tidningar på loppisar men det är väldigt sällan jag ser några när jag är ute...Hittade några Allers från sextitalet förra året men fick då ge tjugo spänn styck.

Iofs kostar ju nya säkert mer :-)

3 Liina:

skriven

Har ännu inte lyckats övertyga den jag åker med att stanna när jag ser en sån skylt. Fast jag har slutat försöka övertala. Skriker bara glatt LOPPIS! och hoppas de fattar att jag tycker de ska stanna...



Louise var snygg. Är den kantig? Den vanliga alltså, ännu inte sett en djup kantig... =)

4 Adéle:

skriven

Jag uppskattar verkligen din blogg! :)



Ska ut och bila Sverige i sommar och hoppas på att få se många loppis skyltar på min väg. Ska åka från Jönköping och uppåt och sen se vart jag hamnar. Du råkar inte ha några tips eller "måste" ställen som jag borde åka till? ;)

Kommentera här: