Oj, så megamycket 1950-tal det finns


Jag tyckte att jag hade litet koll på 1950-talsställen, men oj, så många fler det finns än dem
jag besökt eller hört talas om. Inser jag nu. För när jag kom hem från Glasrikeresan låg Retromega
förlags senaste bok, "Reseguide till 50-talet" med undertiteln "Sommarskrift för motorburen ungdom", 
på hallmattan. Jag har redan börjat stryka under och anteckna i kanten, det är många kaféer och hotell
som jag vill besöka.

 
GöteborgÖsterlen, Norrland - och Norge. Vita fläckar på min retrokarta får färg
i reseguiden, med sina vackra och roliga bilder och många bra småtips. Hatten av för
Peter Mannerfelt, redaktör, och Helen Eriksson, som gjort den glada och läsvänliga layouten.
Tidigare har Retromega givit ut "50-talets bästa vänner".

1 Sanna:

skriven

Undrar om den där boken finns på mitt lokala bibliotek? Den verkar ju jätte bra! Eller är den alldeles ny, o kanske inte ens finns tillgänglig för allmänheten än?

Måste nog kolla efter den imorgon...Men nu ska jag gå och lägga mig och drömma om att hitta ett par saftigt stora gardinkappor av det där törnrosiga tyget från Stobo textil.

2 Tusse:

skriven

Senaste upplagan (1955) av KAKs bilatlas samt den nya Motormännens Vägvisare från 1957 finns självfallet i femtiotalistens handskfack!

3 Adéle:

skriven

Åh, den boken ska jag genast springa och köpa!! Tack för tipset! :)

Kommentera här: