Pluggar på halvfart


Hur ska jag hinna blogga? tänker jag när jag tittar på alla böcker och magasin jag lyckades
få med mig hem från London. Jag borde läsa istället för att skriva. Först i tur är "Midwiner pottery,
a revolution in British tableware". Full av bilder av underbart porslin från företaget Midwinter.
Sedan tror jag att jag tar mig an de små häftena "The 1950s home" och dito 1930 och 1940.
Och sedan får vi se...


... för jag hittade ju ett par böcker på bokrean också. "Älskade form" är en riktigt vacker bok,
där bilderna får ta plats och texterna är föredömligt korta och ger mycket info per kvadratcentimeter.
I "Ryamattan" börjar jag nog med kapitlet om Viola Gråsten, denna kvinna med en fantastisk färgpalett.
Ibland känns det som om jag pluggar på halvfart, parallellt med heltidsjobbet.
Men - jag har ju så kul!
1 Skaffaren:

skriven

THe 1950's Home verkar intressant. Det vore kul att se en engelsk version.

2 Christin:

skriven

Här är en som hoppas du hinner med både jobb, blogg, plugg och resten....Särskilt bloggen då förstås ;-)

3 Benny:

skriven

Lysande beskrivning av min situation! Pluggar på halvfart, precis så känns det när man plöjer all litteratur man kan hitta om det ena och tredje! Snart har vi varsin kandidatexamen med inriktning mot "Scandinavian Midcentury Design" eller vad tror du..? :-)



Jag är i alla fall avundsjuk på den boken om Midwinter Pottery, en sån hade du gärna fått köpa till mig om jag hade vetat att den fanns! Garanterat spännande, verkar vara fina bilder och många mil från textförfattande för järnvägsplanehandlingar som jag håller på med just nu ;-)

4 Tusse:

skriven

När kommer boken, radioprogrammet, teve-serien baserad på Femtiotalsjakten?

Självfallet skall boken ha sidor att känna och lukta på, samt en bifogad EP-skiva.

(Ja, jag har en sådan bok - men den är från 1969)

5 Libby:

skriven

Skaffaren: Något jag hoppa hitta nästa gång i London, när det nu blir, är gamla exemplar av tidningen Practical Householder. Som Allt i hemmet fast med mer DIY.

Christin: :-)

Benny: Ja, precis den kandidatexamen. Fast jag ska ju också skriva en uppsats om Pie Funnels Through The Ages, förstås :-)

Tusse: Luktbok - kul, idé.

6 Tusse:

skriven

Libby: Och uppsatsen skall heta

Tractatus de Historia Infundibulorum ("infundibulum" vocatur cornu mirabile artocreatis Britannicus)

eller

Om de illfundiga trattarnas historia.

7 The StarChief:

skriven

OBS har du koll på den nya fräna tidningen som kom idag. se sida på min blogg

8 Staffan H:

skriven

Så länge man har roligt brukar det där med att plugga på halvtid vid sidan av det man försörjer sig på funka.

9 Krille och Karin:

skriven

Vi gillar din blogg! Trevlig läsning! Tipsar även om våran nystartade loppishörna.



Ha det fint!

K och K

10 Libby:

skriven

Tusse: Latin? Njae.

The StarChief: Ja, det ska bli spännande att läsa den!

Staffan: Precis.

Krille och Karin: Er blogg verkar lovande, kan inte få nog av att läsa om andras loppsifynd.

11 Tusse:

skriven

Titeln var en anspelning på en annan trattbok ...

Men du, Femtiotalsboken som man kan se, känna och gå in i vore något att satsa på!

Kommentera här: