Challenged! (London del V)


Eller utmanad, som det heter på svenska. Utmaningen kommer från Simon som har bloggen
Retro. Han vill att jag visar mina fem bästa loppisfynd. Eftersom jag visade 2009 års fynd
här, och inte hunnit göra så många i år, så visar jag några små saker jag köpt här i London.


Kattkompisarna, 1960-tal, kostade £ 10 respektive £ 1,80 pence.
Eftersom jag siktar på att bli Sveriges ledande expert på viktorianska samt semiantika
brittiska pie funnels så kommer jag naturligtvis att köpa allt jag ser som har ett rimligt
pris. Den här för £4 är min nu. Presentpapperet i något slags nyretro köpte
jag i en bokhandel i dag. £1,50 för ett ark.


Vi fortsätter med mitt nya intresse, pie funnels. Den här är ett riktigt fynd!
Som jag berättade i inlägget från Portobello Road är de svarta fåglarna,
både nya och antika, mycket poppis. Jag hittade den här för £ 2,99 i en
bosättningsaffär i Hampstead som verkade rensa ut sitt lager.
Det viktorianska bladet med Dick Whittington ska Empire-Amelie få
om hon vill ha det.


Fler katter! Presentpapper, två ark för £1,50 styck följer med hem.


50 pence gav jag för äggkoppen som bärs upp av en luggsliten terrier (?).


Två små portmonnäer från Accessorize hade jag kunnat köpa hemma,
men nu köpte jag dem i London. Den ena tänkte jag ha mina loppispengar
i, den andra ska min syster få.

Jag skickar utmaningen vidare till alla som tycker att det skulle vara kul att visa
sina fem bästa loppisfynd.
1 Tusse:

skriven

Du är lite förtjust i katter du :-)

Svår utmaning - ska sova på saken!

Good night, London!

2 Helena:

skriven

Kattparet var ju hur sköna som helst!

Och de där portmonnäerna hade ju lätt kunnat passa in hos mig!!! (=

Du verkar ha haft en kanonresa!

3 Sven:

skriven

"Sweden's leading expert on Victorian and semi-antique pie funnels". Det där gillar jag! Kunde vara en karaktär i en Wodehouse-historia.

4 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Hej igen!

Jag fattar fortfarande inte vad en pie funnel är, men jag bakar aldrig så det är väl förklaringen.

Äggkoppshunden är helt underbar! Så sööt!

Vem är pojken i bakgrunden?

(ja tack! jag vill gärna ha den victorianska förklaringen till pie tunnels)

5 randiga tråden:

skriven

Oj,Oj så fina dina katter är.

6 Simon:

skriven

Roligt att se! Mycket fint :)

Kommentera här: