Glad tupp!


Bara drygt två veckor till påsk, men i år har jag köpt få nya gamla
påsksaker. Den här tuppen hittade jag i alla fall på loppis för ett tag sedan.
Litet kantstött men ändå kaxig.
Jag tyckte den kändes bekant...


... och mycket riktigt! Jag hade sett annonsen i samma veva
som jag hittade annonsen för min 1950-talskatt i smide.
Glad tupp! säger jag i väntan på påsken.

Har DU hittat några roliga påsksaker i år?
1 Tusse:

skriven

Jaså minsann, Ystad-Metall gjorde inte bara glada katter utan även glada tuppar?

Tack för tupplysningen!

2 Anonym:

skriven

Fy fasen va roligt!! Den var riktigt fin. Finns bara tuppen i serien?

3 Maja:

skriven

Hej, Libby!



Här kommer något för dig att fundera på: Jag håller på att förbereda några inlägg på temat "Have a teaparty!". Vore roligt att höra/se vilka thekannor du gillar och hur de ska se ut för att ge ett riktigt engelskt intryck! Du måste ju sett en hel del kannor i London... Min utmaning är alltså nåt i stil med: visa dina tre favorit thekannor. Vi kanske kan samordna våra inlägg, så skulle vi kunna länka mellan våra inlägg den dagen? Ja, bara en idé jag fick...



Mvh Maja

4 Skaffaren:

skriven

Glad Tupp på dig själv.

Inga mer påskprylar på gång, så vitt jag vet är det väl bäst att tillägga.

Vi kommer att skämma bort våra egna tuppar och hönor lite extra. Framför allt hönorna som värpt duktigt under hela vintern.

5 Betty Lou:

skriven

jag påskpyntar inte. men har en turkosa tupp i pressglas i förvar åt en kompis, fast den är nog inte så påskig, mer en året om-prydnad :D

6 Libby:

skriven

Tusse: Varsågod!

Anonym: Jag vet inte, har bara sett den annonsen. Kanske finns Glad höna! också?

Maja: Aj då. Där hittade du en kunskapslucka hos mig :-) Jag kör inte retro när det gäller te, har två (danska tror jag) glaskannor med inläggssil. Tycker inte porslinskannor blir bra. Och fokuserade därför inte på tekannor i London. Såg många blommiga afternoon tea-mys-kannor men plåtade inte. Men - hojta till när du kör ditt inlägg så länkar jag.

Skaffaren: Det är rätt! Och sedan blir de en god gryta?

Betty Lou: Påsk i pressglas är fint i alla fall!

7 Tusse:

skriven

Påsken har jag inte ens funderat på, närmast ser jag fram emot våffeldagen.

Eller, för den delen, passionssöndagen som är nu på söndag.

8 Christin:

skriven

Lite dåligt på påskloppisfronten än så länge i år förutom en duk.Har du några påskdukar att visa upp kanske...?

9 Liina:

skriven

Inga påsksaker än. Eller jag har knappt fått ner julpyntet så... =)



Men jag har iallafall hittat tillbaka till din blogg. Blev så illa trött på min rssläsare och har inte orkat leta en ny och inte orkat kolla massa bloggar jag brukade följa =)



Men nu ska jag försöka komma oftare. Så mycket najsiga grejer här =)

10 Libby:

skriven

Tusse: Ja, man borde fira våffeldagen mer. Med våfflor gräddade i Sixten Sasons klassiska våffeljärn. En futuristisk dröm.

Christin: Litet tunt med påskdukar, tror jag har två eller tre, ska kolla!

Liina. Hjärtligt välkommen tillbaka!

11 Tusse:

skriven

I mitt hem fanns ett elektriskt våffeljärn av fabrikat Åviken. Broschyren innehöll två recept nämligen för Äggvåfflor resp Frasvåfflor och bland ingredienserna märktes "1 dl vatten eller snö".

Snön utanför mitt fönster ser dock inte särskilt lämplig ut att ha i våffelsmeten.

12 Mr. Krc:

skriven

Every day should be vaffeldagen time.

Kommentera här: