Loppis i luften (helgtips)


Känner ni? Det är loppis i luften. Den här helgen hoppas jag att Femtiotalsmannen och jag
ska komma iväg till Norduppland. Roliga Risingeboden i Gimo har loppis lördag-söndag 11.00 - 15.00. 
Blomkrukan på bilden köpte jag i loppisladan Hamnladan i Norrtälje häromsistens. Vet inte ursprung,
men gillar mönstret. Den står på ett Jiefat och härbärgerar en Scheurich-kruka.
UPPDATERING: En vanligtvis underrättad källa är till 98 procent säker på att den här krukan är
en Upsala-Ekeby.
I helgen pågår även vintagemässa i Stockholm, den räknar jag med att få se inlägg från hos någon
av alla trevliga vintagebloggar.


UPPDATERING: Eftersom frågan om krukans ursprung tas upp i kommentarerna
(Benny efterlyser dokumentation, Danjel föreslår Steninge)
så kommer här ytterligare en kruka, som känns som en släkting
till den första. Också loppisfynd, också av okänd härstamning.
Någon som vet?

Trevlig helg, vad ni än hittar på!
1 Moster Mjölgumpa:

skriven

Loppis blir det inte för mig i helgen, för den tillbringar jag i Las Vegas...

2 Synöve:

skriven

Jag missar två stora loppisar i Bro Byhåla, för jag ska ha utställning.

Det klassas väl som ett I-landsproblem, kan jag tänka! :-D

Så välkommen till Konstcafé i Kungsängen 12-16 lörd och söndag! "Prova-på" för vuxna utlovas lördag!

(inbjuder helt fräckt på din sida!) ;-D

3 Benny:

skriven

Det blir säkert nån loppis i helgen om jag känner mig själv rätt... :-)



Krukan du gillade gillar jag med, vi har några, men ingen har lyckats att identifiera dem,,,väntar på att hitta reklam eller nåt för dem, tror det är det enda sättet att identifiera!

4 Tusse:

skriven

Självfallet blir det lokal loppisrunda i helgen, även om jag tycker att de har blivit allt tråkigare på senare år.

När kommer våren för Råkostkvarnen Zyliss, resp Clairol Foot Spa?

5 Danjel:

skriven

Jag har för mig att krukan är en Steninge. De finns i många olika färger men med samma mönster.

6 Clinen:

skriven

Urtjusig kruka ju. Perfekt nu inför vårens alla fina blommor man vill ha med sig hem och plantera.



Jag har ännu inte lyckats hitta krukor med den rätta känslan. (ingen ifrån rätt tid heller för den delen) /Clinen

7 Anna:

skriven

vad härligt med en loppishelg!

Hoppas att du gör många fynd!

8 Anta Snaque:

skriven

Mycket fint på Risingeboden. Ha en trevlig loppishehlg!

9 JJ:

skriven

Jag har haft ca 15 st sådana krukor totalt, men har sålt dem allihop. De finns i tre storlekar och en mängd färgkombinationer. Benny har frågat Steninge men de säger att de inte har tillverkat den. Kanske svensk, kanske tysk.

10 Libby:

skriven

Moster Mjölgumpa: Lucky you!!!

Synöve: Hoppas du får många besökare!

Benny: I dag fick jag uppgift om att den röda är UE. Hoppas det!

Tusse: Utveckla!

Danjel: Fått uppgift om UE också.

Clinen: Jag är bättre på att hitta krukor än på att plantera blommor...

Anna: Har fyndat idag lördag. Inlägg kommer.

Anta Snaque: Tack, detsamma!

JJ: Senaste spåret leder till Upsala-Ekeby. To be continued...

Kommentera här: