Lyckad loppislördag


Blått en del av inköpen i dag. Femtiotalsmannens och min tur till Gimo ToR blev lyckad.
I Risingeboden (se helgtips i går fredag) hittade vi litet smått och gott. Bregers smörask för Husqvarna
har jag redan i gult och rött, klart jag ville ha den blå också. 50 pix, vilket är samma som jag gett
för de andra två. Femtiotalsmannen förälskade sig i den blå elefanten, 65 pix, som är en vattenkanna.
Snygga 50-talshanddukar, tvättade och manglade, med mitt (riktiga) förnamns intial som monogram,
25 pix/styck. Och så ett fat med Stig Lindbergs dekor "Prunus" för 20 pix, trevligt som fat till liten blomkruka.


På en loppis inne i Östhammar fanns 12 assietter, 20 pix/styck, jag borde prutat eftersom vi
köpte hela traven - men ibland orkar man inte. De behövs här på landet, där vi hittills haft
en udda samling assietter.
Fler bilder från lördagens loppistur kommer i veckan. Då får ni se stolen som följde med
hem från Risinge och som jag är ruskigt glad över.
Berätta vad ni hittat på era loppisrejder i dag!

I morgon på Femtiotalsjakten: Frisörsalong med nästan 100 år på nacken.

1 Anta Snaque:

skriven

Vilka fina fynd! Snygga handdukar med monogram - kan man stolt hänga fram. Och jag förstår Femtiotalsmannens förälskelse i elefantkannan. Den är jättegullig.

Det ser ut som en lyckad loppisresa.

2 Anonym:

skriven

Åh, elefanten var verkligen jätterolig! Jag har också ett sånt fat med prunus, fast jag tror mitt är större, och mycket mer slitet!

Förresten, vad händer med ditt dockskåp?



3 Libby:

skriven

Anta Snaque: Ja, det var en riktigt bra dag!

Anonym: Dockskåpet står i garaget och väntar på att jag ska bli sommarledig och sitta ute i gräset och slipa golv, spackla och tapetsera om. Trist att hålla på inomhus. Men jag samlar så sakteliga på mig möbler...

4 Tusse:

skriven

Tusse hittade en "tysk vas" (urna, egentligen) i dockskåpsformat. Står nu i "matsalen".



Se http://tussetuss.wordpress.com/2009/11/02/tusses-bostad/

5 Betty Lou:

skriven

Prunus är riktigt fint faktiskt, har dock ännu inte lyckas hitta något till ett bra pris.



Jag fyndade 2 st supersöta kuddar 20 kr styck, 2-våningsplåtburk för 50 kr och så 1 par skor från 20-talet el. 30-talet för 10 kr. bra loppis-dag!

6 JJ:

skriven

På första stället hittade jag fyra gamla blomkrukor - två Gunilla från UE (den ena i den största modellen). 60 kr för alla fyra. Sedan hämtade jag ut en Prontovas som jag hade köpt på Tradera (saknar nu bara en av de nio olika). Åkte sedan till ett annat ställe där jag köpte en mycket fin stor teakskål som nu står på soffbordet.

7 randiga tråden:

skriven

Jag köpte en liten blå plåtbricka för fem kronor. ska ut på nya äventyr i morgon.

8 Helena:

skriven

Elefanten var ju helt fantastiskt fin!!!

Har också ett ensamt stackars Prunus-fat. Här har det fått jobb som ljusfat!(=

9 Tusse:

skriven

Plommonfat, smörask och blå elefant -

fynd av en femtitalsman och hans tant!

10 Maria Dixelius:

skriven

Apropå ditt nyinköpta Prunus-fat; i vintras hittade jag en finurlig ljushållare i metall som jag satte på just ett Prunus kaffefat och vips hade jag en mycket fin ljusstake! (skickar gärna bild) Gillar din blogg!//Maria

11 kicki:

skriven

Syrran hade en sån elefant när hennes ungar var små vill jag minnas... början-mitten av 90talet typ.



Såna prunusfat fanns i mängder för 5kr/st i en butik här förra året... jag övervägde att köpa ett gäng och kränga dem lite dyrare men iddes inte.



Själv kom jag inte ur sängen förrens kl13 idag, det kändes lite sent för loppis.

12 Liina:

skriven

Åh. Sån vattenkanna hade jag. En röd tror jag... Undra om den finns på bild... =)

Kommentera här: