Modern konst (London del VIII)


Två coola "stringfigurer" var gårdagens enda fynd. När jag kom tillbaka till hotellrummet
satte jag dem på hyllan ovanför sängen, under en färgglad tavla.
Blev litet kul?


De är ljusstakar, och jag har inte sett några likadana i Sverige, har ni?
Jag tillbringade tre timmar på Alfie´s Market i Marylebone, en trevånings
antik&retromarknad. Högst upp hade Ian sin butik, den första jag hittat
som bara hade 1950-tal. Ljuskillarna gav jag £25 för. Känns okay.

Mer om Alfie´s Market i nästa inlägg.
1 Skaffaren:

skriven

De påminner lite grann om våra gamla hållare till julgransljus.

2 Tusse:

skriven

Killar med stake, med andra ord :-)

3 Libby:

skriven

Skaffaren: Ja, precis!

Tusse: Ja, med andra ord. Som jag valde att inte använda.

4 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Ser ut som du har köpt "helgonet". Vad är det för ngt egentligen? Väggkrokar?

Kommentera här: