Låt det inte regna


Skyltarna är fixade, åkern är gräsklippt, loppisprylarna prismärkta, bord norpade från
andras grovsophögar så att det ska finnas tillräckligt många till alla sakerna, grannens barnbarn
har en plan för bullbaket till Kafé Gubbhörnan.
Åh, vädergudar, låt oss får uppehållsväder på lördag!
1 Tusse:

skriven

Varför jobbar jag just på lördag?

Jag vill ju ha DEN GRÖNA KROKEN - det är ju en sällsynt Meccanodel!

2 Libby:

skriven

Tusse: Den som hänger på väggen? Den ser ju snarare ut som något till en traktor? För övrigt tvivlar jag på att den är till salu (skyltarna står hos grannen).

3 Marie:

skriven

Åh varför bor man så långt ifrån.....

4 Clinen:

skriven

Åh, den som ändå bodde närmre och inte skulle på cruising på Lördag. Hade varit kul att gå på loppis. Om inte annat så för att möta dig Libby. Hade varit lite kul att möta någon man följer så flitigt. Hoppas ni får en bra dag!

5 Amanda:

skriven

Åh jag hoppas också på uppehåll!

6 Skaffaren:

skriven

Jag håller tummarna.

7 Tusse:

skriven

Inte rätt i tiden kanske, men kroken får mej tänka på Dr. Hook resp Blue Öyster Cult.

Förresten är det roligare att bygga upp konstruktioner som krankrokar, grävskopor etc. av standarddelar. Tycker både Janne (Myrdal) och jag!

8 Anta Snaque:

skriven

Håller tummar - och tår!

Med kraften hos alla kommentatorers gemensamma välgångsönskningar - det blir en strålande dag!

Önskar bara jag varit i grannskapet!

9 Tusse:

skriven

PS: Krankroken i Märklins bygglådor är väldigt lik det amerikanska rockbandets bomärke.

Med skärpa vill jag betona att Tusse föredrar Våra favoriter med Ricke Löw och Favoritorkestern framför elektriska gitarrer med sång på engelska.

(For vore danske venner: Bror Kalles Kapel)

http://www.danskefilm.dk/index2.html

10 Linnéa på Nostalgicum:

skriven

Härlig blogg du har... Kul att du är intresserad av 50-talet.

På lördag har vi på Nostalgicum i Göteborg en nostalgifestival ang. 50-talet & 60-talet.



Du är jättevälkommen!

Läs mer här: htp://nostalgicum.se/Nostalgicum/Nostalgifestival.html

11 randiga tråden:

skriven

Ska försöka att ta mig dit, vi har inte beställt regn.

12 Cicci:

skriven

Håller tummarna för dig & solen!

13 Benny:

skriven

Det blir nog kanonväder, hoppas vi i alla fall! Lycka till med loppandet!

Kommentera här: