Retroguiden en vecka försenad


BloggarparetPorslin och Nostalgi och jag hade ju ett upprop för ett tag sedan, där vi
uppmanade andra bloggare att vara med och skapa en stor retroguide. Idén är att om alla gör
varsitt inläggg om sina favoritställen (loppisar, antikbutiker, fik med mera) och sedan länkar härs
och tvärs till andras inlägg så har vi plötsligt en retroguide som vi alla kan dra nytta av i sommar.
Vi satte 23 maj som publiceringsdatum. Nu visar det sig att vi själva inte hinner göra klart våra
retroguider till i morgon... Men nästa söndag kör vi.
Häng på! Berätta om dina favoritställen i din del av Sverige!

1 Tusse:

skriven

Var det inte Empire Day (24 maj) då???

Söndagen 30 maj alltså.

2 anna:

skriven

Jag är på! :)

3 Catrin Garderobstankar:

skriven

Kul idé jag är på!

4 randiga tråden:

skriven

Jag har fullständigt glömt bort detta, tur att du påminde om förseningen. Jag har en del roliga ställen.

5 Tusse:

skriven

Libby, skulle du vilja ha vänligheten att repetera vad som gäller? Har dålig koll på retroscenen just nu, men så sent som på 1970-talet vet jag att det fanns ... got the hang of it? ;-)

6 Libby:

skriven

Alla: Kul att ni hänger på! Ska bli spänannde att läsa era guider.

Tusse: Okay, jag föreslår att du guidar oss i dina nuvarande trakter, du har ju nämnt en intressant loppiskällare och så antikhandeln. Kanske finns det fler ställen? Det är alltså ställen som finns NU, som man kan besöka, som gäller. Inte en guide till butiker/kaféer/bensinstationer som är nedlagda...

Kommentera här: