Blad till blandservisen


Min blandservis "Mix" har fått  två nya delar. "Blad" heter Rörtsrandskopparna längst fram.
Köpte dem för 75 pix/st hos Mormors prylar i Norrtälje. Okay pris, tycker jag, de är i fint skick.


Gemensamt för "Mix" koppar är att de har en röd rand.
Längst fram "Solros" från Gefle, 1959. Den med en "rand" av rutor är
"Ruta", Gefle, troligen Helmer Ringström. Ovanpå en Rörstrandkopp, modell VB,
och den med en skymtande blå rand nedtill är Rörstrands "Bimbo".
Både "Bimbo" och "Blad" är också modell VB.

Snart kan jag ha kafferep!
1 Randiga Tråden:

skriven

Helt bedårande vackra, skulle själv vilja ha dessa.

2 Clinen:

skriven

En läcker mix! Men vad står VB för? Har du fat till alla eller bara till blad?

3 Susanna:

skriven

Blad är en av mina favoriter! Finns i fyra olika utföranden, men den röda är finast!

4 Moster Mjölgumpa:

skriven

Solroskopparna tycker jag väldigt mycket om, de verkar inte så vanliga.

Det blir verkligen en charmig servis du samlar ihop. Fattas du faten till de fyra olika kopparna?

5 Eli:

skriven

Randiga Tråden: man ser dem ibland, verkar inte så ovanliga!

Clinen: Vet inte vad VB står för, bara att det är en modell. Jag har faten till Solros och Bimbo, men VB-koppen har jag ett Gustavsbergs Atlanta-fat till.

Susanna: Den gula är fin ocksdå, tycker jag.

Moster Mjölgumpa: Nej, har bara sett Solros en gång - då slog jag till. Faten: Se föregående svar!

Kommentera här: