En isig advent


Jag är litet i oifas med julen i år, har inte hunnit börja adventspynta och har inte
fyndat några julsaker på loppis. Men jag skulle gärna vilja ha den här snygga
adventsljusstaken. Det är ur ISI-serien, formgiven av Lennart Andersson för Gullaskruf
i slutet av 1950-talet.
I den här intressanta tråden om ISI på forumet Precisensan.com
ser ni den i rött och grönt. Ja, ni ser alla varianter av ISI som finns, tror jag.

Glad advent!
1 Lybtar:

skriven

Då är vi två :)

Inga julfynd ännu. Har verkligen inte haft tid.

Men lite ångest över allt som vi troligtvis missat att fynda.

2 enannanhelena:

skriven

Jaha, där ser man, isi finns alltså i adventsvariant också. Stilrent & stämningsfullt.



Take it easy (jag kunde inte låta bli :) i advent!

/helena

3 Erik:

skriven

Tände precis första ljuset i min Isi-advenstljusstake. Men jag har tyvärr inte de rätta

insättningarna för ljus som hör till så jag har köpt kraftigare ljus till som håller sig upprätta av sig själv och sedan stoppat ljusstaken med torkad vit ljung!

4 Benny:

skriven

Jag letar och letar, men hittar ingen sån ljusstake, vill verkligen ha en!!! Har sett någon till salu på nätet till ganska höga priser, inte heller kompletta med insatser tyvärr...dags för en Alexander Lucas kanske? :-)

Kommentera här: