Mina termosar


God morgon, måndag! Spinner vidare på gårdagens
inlägg om termosar och visar min egen blygsamma samling.
Längst bak en termos från Ge-Hå Bakelitindustri AB i Ängelholm.
Därefter en kanna märkt G. Rosendahl, Falkenberg, Sweden.
Sedan omärkt flätad klassiker. Liggande, mattermos
från Termoverken i Jönköping.
Använder jag dem? Näe... de står bara på en hylla i köket
på landet och ser trevliga ut. Jag vill ha en röd Kokhett mattermos
också, den skulle passa med de här fyra.

Trevlig fortsättning på veckan!
Vilken termos vill du ha?
1 Tusse:

skriven

Vi fick termosar av det snälla bolaget, så jag har termosar. Men vad som inte lämnar mig någon ro i nedanstående inslag är följande:



1) Vad gör svanen inomhus?

2) Är det en glödlampa i toppen på den röda Juneflaskan?

3) Det faktum att en princip kan bygga på en uppfinning, vilket sannerligen är en unik idé ;-)

2 cinna:

skriven

En samling har alltid en ringa början...din termossamling är fin också, men jag tycker du ska satsa på något eget:) det finns väl en del att välja bland! Nej, nu vet ja, Eli du ska ge ut en bok med dina fina bilder!!!! Ha en fin dag!

3 Clinen:

skriven

Jag vill ha en flätad tv-kanna. Ungefär som din fast med rött eller helt i benvit. =)

4 Anna:

skriven

Jag vill ha en flätad klassiker, jag har faktiskt ingen sån...ännu!

5 /Mylla:

skriven

Har också en flätad, men vet inte om jag ska behålla den.. man kan ju numera få ganska bra betalt för dem! Däremot har jag en lite reklamtermos för barn, från OK som jag aldrig kommer att sälja även om den nu pga plastbrist bor i en låda i förrådet...

6 Lybtar:

skriven

De flätade termosarna kan verkligen kosta hur mycket som helst. Vi har bara hittat svindyra.

Men å andra sidan så skulle det i vår familj bara bli en hyllvärmare, och platts har vi inte gott om så det kanske är lika bra att de är just svindyra.

7 Rutan:

skriven

För fem år sedan gick jag med på att slänga en flätad tv-kanna, bara för att jag kände mig dum som plockade till mig så mycket av min mammas efterlämnade saker (räddade dock en Domino-vas i brunt). Gissa om jag har ångrat det!



Jag tröstar mig med mina tre June-termosar, men saknar den trekantiga termosen till min Taffel (också mammas).

Kommentera här: