Sherlock Holmes och en studie i rutigt


Svanen med hjul, kontorsstolsversionen, är inte helt vanlig. Just nu finns den hos
danska Arkitekt Möbler, för 10 000 danska kronor. Jag tänkte direkt "Sherlock Holmes"
när jag såg bilden.


Ni ser ju? Deerstalkerns mönster, pipan i beige - om det hade
varit 1959 istället för 1800-tal så hade Sherlock slagit till
på en rutig Svanen.
(Foto: Wikimedia Commons)


Kanske gick mina tankar i de här banorna
eftersom jag förliden helg läste Mats Gellerfelts
underhållande reportage om Sherlock i SvD?
Här finns det att läsa.
1 Cilla:

skriven

Åh vilken skitrolig blogg! Känns som om vi är besläktade på något sätt, med den skillnaden att jag har placerat mig nåt tjog år längre fram i tiden. Jakten på Då går vidare! :)

2 form55:

skriven

Svanen som kontorsstol låter inte som någon optimal kombination tycker jag.

3 wiper:

skriven

Hej! Jag undrar om jag får länka till din blogg?. Jag är ofta inne här och har länkat i mina inlägg när jag hittat nåt som passar till det jag bloggat om just då. Din blogg är outstanding och ger mig glädje och nostalgi.



Ha en fin helg

varm hälsning från Malin/wiper

4 Eli:

skriven

Cilla: Tack! Ska titta in på din blogg!

Form55: Nej. Men alltid roligt att se modeller man inte kände till?

Wiper: Klart du får länka!

5 Tusse:

skriven

Denna sorts rökpipa kallas av initierade pipmän för "kalebass" och är tillverkad av halsen på en kurbits som förses med en ring av sjöskum och skaft av hårdgummi.

6 form55:

skriven

Absolut kul att se. Om jag hade haft mer plats så hade jag gärna skaffat en (eller två) utan hjul.

Kommentera här: