Herregud, vilken loppislokal...


... eller hur? På Prästgatan (!) i Avesta ligger loppisen Pias Returtjänst, i en före detta
frikyrkolokal. Jag spanade runt litet...

 
... såg några småtrevliga möbler, dock tyckte jag att priserna var litet
höga för en loppis. Men sedan gick jag ner i källaren...


... och där var det knökfullt med prylar till bättre pris. Bland annat ett porslinsbord
av typen "rotar jag ända ner till nedersta tallriken i varje hög så kommer jag hem med minst
en Helmer Ringström-dekor". Tyvärr var jag för stressad denna gång coh hann bara svepa med blicken.

 
Så det får bli återbesök hos denna speciella loppis. Som hade gamla
lampor, gissningsvis 50-tal, i trappen, och andra vackra detaljer.
1 Randiga Tråden:

skriven

Vad du hinner med mycket, kul att se och följa.

2 skåningen:

skriven

Hej! Mitt namn är Ellinor går under Wiiiings.blogg.se

Jag håller på med 50 TAL som projekt arbete, tänkte höra mig dig om jag i framtiden kunde låna vissa av dina bilder, självklart med ditt namn i inläggen att bilderna är tagna av dig.

tacksam för svar:)



tjingeling !

3 Tusse:

skriven

Ooo, jag vill också ha en egen kyrka ... men inte med sådana handtag (sådana fanns på min gamla skola...) och framför allt inte upp och nervända. Gör om! Nu!

4 Randiga Tråden:

skriven

Jag såg idag tidningen Antik& Auktion, din blogg var var med i en notis. Kul.

5 Amanda:

skriven

Åh så mycket snyggt! Fint med gamla kyrkolokaler!

6 form55:

skriven

Den timglasformade lampan var verkligen fin!

7 Eli:

skriven

Randiga tråden: I´m here, I´m there, I´m everywhere :-)

Skåningen: Har mejlat dig svar. Om någon fler undrar så är det oftast opkay att använda mina bilder om man 1)frågar först 2) ger fotobyline plus länkar till Femtiotalsjakten

Tusse: Vem bestämmer vad som är upp och vad som ner?

Randiga tråden: Tack för upplysningen! Har slutat prempa, ska köpa den i butikm då.

Amanda: Ja, tänk så många före detta kyrkor som nu är vackra bostäåder.

Form55: Ja, klassisk form.

8 Tusse:

skriven

Tyngdkraften, eller som vi säger i Skåne: "All skit rinner nedåt"

Men vi har höga ideal eller hur? Breda änden uppåt TACK!

9 Sanna:

skriven

Åhh där hade jag gärna strövat runt och tittat en stund.. =)



Kraaaaaam

Sanna

10 Retrolux:

skriven

Aha! Nya jaktmarker för Sandbergskan under nästa tripp till Dalarna månne.

Kommentera här: