Hur ser din dröm ut?


Om du skulle göra något annat än det du gör nu, och inom antik/retro - vad skulle det vara?
Vill du öppna 50-talskafé? Bli antikhandlare? Klä om gamla möbler? Bli inredare med inriktning
antikt? Öppna vintageaffär? Själv hoppas jag på sikt kunna arbeta med antik/retro som redaktör.
Alltså kombinera mitt yrke och hobby. Mitt hörn av redaktionen skulle vara retroinrett, förstås.
Hur ser din dröm ut?

UPPDATERING:
Åh, så många fint beskrivna drömmar - se kommentarerna.
1 Stora L:

skriven

Jag skulle vilja vara tapetserare. Har länge funderat på att göra verklighet av den drömmen. Men än så länge är det bara en ganska pillig hobby...:)

2 Skaffaren:

skriven

Jag skulle vilja ha ett fik för raggare och hojåkare. Jukebox, neonskylt, pigga glada servitriser, tidstypisk inredning med mera.

3 Clinen:

skriven

Haha, jag tjatar alltid om min dröm tycker jag. Jag vill fortfarande öppna ett café dit folk vill gå för att få en mysig fikasrund. Där ljudnivån inte är så fasligt hög som på espressohouse och där det ljuder ljuv musik ur en lp-jukebox eller liknande. Och det bästa av allt, det ska kännas, låta, lukta och smaka 1950-tal! =)

4 Randiga Tråden:

skriven

Tapetserare med egen verkstad, eftersom det är mitt stora intresse. Även med knappar, band och tyg.

5 Lybtar:

skriven

Vi har alltid sagt att vi tillsammans med min syster och svåger skall öppna en antikaffär med kombinerat surdegsbageri och antikvariat.



Men nu när man läser skaffarens dröm så blir drömmen genast att hänga på hans hak :)

6 Audrey Fenn:

skriven

Åååh, det skulle vara ett bokaffär/antikvariat/kafé/retrobutik. Massa böcker nya som gamla, härliga mysiga hörnor slå sig ner i en lagom nött fåtölj med sitt kaffe i en blommig kopp och sin hallongrotta på ett rutigt fat.

Ett ställe som får folk att utbrista "Hit vill jag tillbaka!" Stammisar som sitter och skriver och läser hela dagarna. Jag i ett blommigt serveringförkläde. Poesikvällar och jazzmusik.

Helt galet och alldeles underbart!

7 Randiga Tråden:

skriven

Tapetserare skrev jag visst men jag har gått i lära flera år så visst skulle jag kunna men att försörja sig på det är så svårt, jag säljer visserligen lite mellan varven men det räcker inte. Jag har ett rum hemma för ändamålet. Fast det blir lite annat också. Så jag säger knappar.

8 Linda:

skriven

När jag bodde i Malmlö var ett favoritställe Vinylcaféet, kombinerat fik med liten LP-butik. Det hade bara udda retromöbler fyndade på loppis, blandat porslin, hembakade bullar och små mackor. Det finns tyvärr inte kvar längre, så att öppna ett liknande fik vore en dröm!

9 Liina:

skriven

Jag skulle vilja ha en barnsecondhand. Inte enbart inriktad på retro men iallafall med inredning i retrostil...



Jag jobbar ju lite med retro nu eftersom jag fotar och pillar ihop en retrovagnsalmanacka =)

10 Ina:

skriven

Oh, det har jag drömt om länge... Jag skulle vilja ha en vintageaffär med både kläder, inredning och antikvariat. Och med en kaféhörna där jag skulle sälja ekologiska produkter, hembakt mm.

11 Elin:

skriven

Min dröm är att ha en antikaffär helt knökfull med grejjer från golv till tak, där folk kan komma in och rota runt i nån timme eller två. :) Själv ska jag sitta bakom en stor gammal köpmandisk och kolla på stämplar med förstoringsglas och putsa silver.. ;D

12 Maria:

skriven

Vi vill försöka bli självförsörjande till viss mån och ha lite djur och odling för självhushållning. Så loppis/antikhandel/gårdsbutik/gårdscafé vore en dröm. Har hus på gång så det kanske inte dröjer så länge innan drömmen slår in... Säger till när vi öppnar så får ni komma förbi Leksand och fika/shoppa ;)

Kommentera här: