Färgstarka palettbord


Vem vill inte ha ett litet palettbord? Det här med "färgklickar" i olika träslag såg jag hos
(numera nedlagda?) Funkisboden förra hösten.


Och på Kistamässan såg jag detta hos Leva Antikt & Modernt.
Vem vet mer om palettbord? Finns det någon klassiker i genren?
1 The StarChief:

skriven

Jag har ett sån bord utan prickar, e ganska kul.

Har aldrig tänkt på ordet palletbord men nu när du säger det.

2 Anna:

skriven

Oh, det undre palettbordet har stått på en loppis här i byn ganska länge. Du vet inte vad det kostade på mässan? Det övrevar ju dock mkt snyggare.

3 Anta Snaque:

skriven

Det är första gången jag ser denna typ av snygga bord. Färgglada tvåan är ju kaxigt läcker.

4 Tusse:

skriven

Jag såg ett palettbord på möbelvaruhuset i Landskrona någon gång på 1960-talet. Exakt som det på bilden från Kistamässan. Kändes lite bisarrt. Tror att man reade ut dem, för det stod i trapphallen, och priset var 69 eller kanske 89 kronor.

5 Eli:

skriven

The Star Chief: Du får kludda dit några färgklickar :-) Kollade förresten det coola tv-inslaget med dig och din familj på din blogg. Busvasst!

Anna: Har för mig att det kostade mellan 800 och 900 kr.

Anta Snaque: Nu kommer du att se fler. Synkronicitet.

Tusse: Reade för 89? Det var väl inte så billigt - då.

6 Randiga Tråden:

skriven

Riktigt snyggt.

7 Sandy De Luxe:

skriven

Tack för inlägget om amerikanska kök! Jag och min sambo har precis köpt hus och ska varsamt renovera det för att få fram 50-tals stilen. Det ska bli så kul och vi söker inspiration lite överallt och här fanns ju massor! Fin blogg!

8 Tusse:

skriven

Nej, billigt var det inte. Men det jag minns mest av allt från möbelvaruhuset, som var inrymt i Industriaktiebolaget Sylvas lokaler (okej då, tvålfabriken) var brandsläckarna "Koppar-Kustos" i trapphallen, tillverkade av Odenius i Göteborg.

På dessa brandsläckare, som alltså var av koppar och hette Kustos, fanns en bild av en man som höll en brandsläckare, på vilken det fanns en bild av en man som höll en brandsläckare, etc. ad infinitum.

God natt!

9 Nusse:

skriven

jag är lycklig ägare till ett likadant som den undre bilden!(tror det är Perstorp.)

10 The StarChief:

skriven

Man skulle kunna ha olikfärgade underlägg för glas som var lösa det kunde ju va cool.

Kommentera här: