70 mil och sjusärdeles kul


I går firade Empire-Amelie och jag 30 år som vänner. Det gjorde vi med en
resa Sthlm-Delsbo ToR. 70 mil, massa kul. En av höjdpunkterna var
Rådhuskonditoriet i Söderhamn, ett av Sveriges bäst bevarade 50-talsfik.
Det kommer inlägg med massor av bilder framöver.


Loppis & antikbutiken Åkes i Söderhamn hade handdukar med E som monogram
för fem pix/st. Köpte förstås några, och den kitschiga lampskärmen för 20 kronor.


Termosmuseet i Delsbo. Har ni varit där? Inte? Okay, inlägg med många bilder
därifrån kommer också att dyka upp här på FJ vad det lider.
Stay tuned...
1 Tusse:

skriven

Och så åkte ni till Delsbo, av alla ställen :-)

2 randiga tråden:

skriven

Oj vadd snygga termosar.

3 Synöve, lillasyster till Empire-Amelie:

skriven

Skönt att ni kom hem ordentligt och inte virrade bort er i Dalarna, eller Oslo eller nåt annat gudsförgätet ställe ...!!! :-D

Blev lite orolig efter syrrans förvirrande samtal igår morse. Fast mest garvade jag, måste jag erkänna. Tänk vad tokigt att åka till Hälsingland via Enköping när man befinner sig i Kungsängen ...

:-)

Schysst soffa på översta bilden. Väntar med spänning på resten.

4 Fru Ekeby:

skriven

Jasså du har varit i mina jaktmarker!

Visst är Rådhusfiket bland de bästa i Sverige!

Termosmuseet har jag inte varit till, så det ska bli spännande att se ditt inlägg!

5 Christina Ahlberg:

skriven

Hejsan!

Vet inte om du minns mig. Det var jag som tiggde ett visitkort av dig på Rådhuskondis i Söderhamn. Du kan tro att jag blev förvånad när jag kom hem och såg att det var du som var "Femtiotalsjakten".

Det var synd att jag inte läste på kortet på en gång så jag kunde få berömma dig "live" för din underbara blogg. Jag har läst den i flera månader och tycker att du skriver så bra och har så fina foton. Hoppas du blev nöjd med Söderhamn. Vi har ju fler bra loppisar.

Hoppas du har ork att fortsätta skriva och fota.

Kram från Christina

6 Audrey Fenn:

skriven

Lampskärmen! Jag säger bara det; Lampskärmen! tröttnar du så vet du var jag finns. ;)

7 Eli:

skriven

Tusse: Ett finfint ställe, med det mesta man kan önska sig. Termosmuseum, fik, bio och ett rikt kulturliv.

Randiga tråden: You aint seen nothing yet...

Synöve: Jajajajaja, hur länge ska vi behöva äta upp att vi valde en... eh... annan väg? Vi kom ju fram! :-)

Fru Ekeby: Fina trakter, dina.

Christina Ahlberg: Men OJ, vad kul!!!!!!!!! Tack för beröm, och vilket kanonfint fik ni har. Jätteroligt att du kom fram och pratade!

Audrey Fenn: :-)

8 Christin:

skriven

Grattis till långa vänskapen. Låter lite som en udda resa att fira med men var resten lika bra som soffan man skymtar på första bilden så...

9 Tusse:

skriven

Alla berörda: Hur kunde jag missa Rådhuskonditoriet när jag var i Söderhamn i somras?

Ärendet var i och för sig att besöka kulturhuset där det fanns en utställning med 500 (?) pianon och orglar från empire till femtiotal.

Men Strumpan i Gävle såg jag - och dagen efter hade Eli bloggat om den!

10 Svart Sverige:

skriven

Eli: det här om enköping kommer jag att få höra resten av mitt liv..

Syrran: ok, jag har inte alla hästar hemma just nu ha,ha..

/Delsbo forever!!

11 tina:

skriven

Ser fram mot kondisbilderna eftersom jag är ett "bagarbarn" och en fd. kondisägare :)

12 Gila:

skriven

Ser fram mot flera bilder från termosmuseet!

Kommentera här: