Antikvärldens dag (Helgtips)


Min tajming är osviklig - jag åker alltid till landet de helger det händer grejer i stan.
I morgon lördag är det Antikvärldens dag i Solnahallen. Jag missar den alltså,
men annars hade jag gått direkt till bord H10. Där utlovas en härlig
färgchock i orange, av Brittmari på Randiga Tråden.
Ta med en matchande varukorg!

Mer om läsarnas egen antik&kuriosa-mässa hos Antikvärlden.

Trevlig helg!
1 Randiga Tråden:

skriven

Tack Eli, för ditt fina inlägg, det värmer. Sista lördagen i september så har Huddinge 1000 meter konst, där har jag stått med min mor i alla år det har funnits. Mamma målar i olja så det är en färgprakt där också. Jag har pallar, kuddar och tygkassar. Trevlig helg, Brittmari

2 Betty Lou:

skriven

åhhh! jag hade glömt bort den. och jag som jobbar imorgon :(

3 Benny:

skriven

Jag hade tänkt åka dit, har tänkt det i flera år, men förkylningen och tidsbristen kom emellan, igen...hoppas på en tur nästa år! Å andra sidan kommer jag ju ner till Antik & Kuriosa vilket inte är fy skam :-)

4 Tusse:

skriven

Och vem har designat korgen?

Skämt åsido, femtiotalskorgarna såg inte ut så där!

5 Eli:

skriven

Randiga Tråden: Lycka till imorgon! Kul med konstkilometern!

Betty Lou och Benny: Vi försöker nästa år då!

Tusse: Kommer inte ihåg, men tror det är Acton/Bernadotte eller Breger, har jag för mig. Plåtade den på Nordiskas plastutställning. Nej, så såg inte 50-talskorgarna ut!

6 Tusse:

skriven

Kundkorgarna jag minns var av metall. De hängdes på kundvagnen som var en stålrörskonstruktion med hjul, och som hade en krok för damväskan. Jag minns fortfarande hur det lät när hjulen rullade över skarvarna i det röd- och vitrutiga klinkergolvet.

7 form55:

skriven

Bild på gammal kundkorg:



http://www.ica-historien.se/Handlers/GetImage.ashx?

8 Tusse:

skriven

JJ: Okej! Tyvärr kom jag inte vidare på den länken, men en intressant hemsida var det i alla fall! Tack för tipset!

Kommentera här: