Vill du byta grejer?


I lördags stod det lilla rara fatet och väntade på en loppis på landet. En till nittiosju procent
bortnött stämpel under går inte att tyda. Men jag har sett mönstret förut, har kanske till och med
haft någon bild på det här på bloggen. Hjälp mig, vad är det?
20 pix, fräscht skick. Fynd för en som älskar rött och bått och mönster som de här två.
Burken i bakgrunden är Rörstrands "Rando".


På samma loppis - en ask med Gensebestick för nedprutade 20 pix.
Aldrig använda. Kommer att hamna i ett skåp, för de tillhör genren "egentligen
inte min favorit, men kan inte lämna kvar dem när de bara kostar X kronor".
Så om någon vill byta till sig besticken mot något porslin i rött och blått
så är det bara att höra av sig.

1 Emmy:

skriven

Alltid lika trevligt att kolla Femtiotalsjaktens dagliga inlägg! :) Jag tror det är Bibi Breger som ligger bakom dekoren, som är på en "Gefyr" porslins-del.

Gustavsberg, alltså.

Någon som håller med?

2 Lybtar:

skriven

Skulle ju gissa Gustavsberg på formen, men dekoren känns lite "mesig".

Samma färger som smörasken som heter Rando väl??



Vi skulle ju köpt dessa om de stod till försäljning och senare undra varför eftersom vi varken har plats eller samlar dessa.

3 The StarChief:

skriven

Tycker om iden att byta grejor, skulle gärna se en

sida eller blogg där vi kunde efterlysa sånt som vi saknar, behöver eller har över.

Själv saknar jag en del porslin men det finns ingen bra köpes sajt.

4 Loppista:

skriven

Oh, jag känner också igen den där dekoren. Tyvärr minns jag inget namn. Men den var väldigt söt!

5 christer:

skriven

borde nog vara fasad,gustavsberg!?

6 Sjuttiotal:

skriven

Hej:)

Fick du nån klarhet om porslinet på första bilden? Hittade en med samma dekor i veckan. Under den står bara N2. Skulle vara intressant å veta:)

Kommentera här: