"Inga kommentarer"


Jo, jag har varit dålig på att svara på kommentarer på sistone. Ber om ursäkt.
Lovar bättring från och med nu. Vill ju ha kommentarer, och då får man allt
lov att svara på dem också!
Bilden tog jag hos Rutger. I bakgrunden Karlskronaservisen "Casablanca",
i förgrunden okänd pojke som drar upp båt samt till höger en vas vars dekor
man ser här och var på krukor och vaser, men grejerna saknar alltid märkning.
Under denna står det siffran 76, eller om det är bosktäverna SL.
Vet du ursprunget?

1 Linda:

skriven

Det är väl inte så konstigt, med tanke på alla flyttförberedelser och lägenhetsförsäljning så är jag imponerad att du ens haft tid att blogga! :)

Och som svar på din fråga om Kockumsprylar är vanligt i Blekinge så - oja! I framförallt Ronneby kryllar det av Kockums-grejer som sig bör. Framförallt kan man hitta väldigt ovanliga varianter där. Mamma köpte en söt vit Erker-skål med små blå rosor på och ägaren till AntikParken berättade att det var ganska vanligt att de anställda gjorde egna unika dekorer på skålar som de gav bort i present till nära och kära.

2 Tusse:

skriven

Jag har inga kommentarer, varken till siffran 76 eller bokstäverna SL.

3 The StarChief:

skriven

Snygg vas mer vet jag inte.

4 The StarChief:

skriven

PS var föresten i Solna idag fram och tillbaka.

5 Eli:

skriven

Linda: Tack för kul info om Kockums. Det var samma i Orrefors (och säkert andra glasbruk), de anställda gjorde varianter på föremålen.

Tusse: Okay.

Star Chief: Man kan aldrig vara för ofta i Solna! :-)

Kommentera här: