Vår på torget


God morgon, måndag! Det är vår och livet är gott.
Handduken med torgmotiv såg jag på Retromässan i Münchenbryggeriet.


Åhhh, vad jag tycker om de här detaljrika 50-60-talshanddukarna.


Hund och katt...


... ritades av Bona eller
är det BoWa?
UPPDATERING:
BoWa alias Bodil Wallman 
är uphovskvinna. Tack till Christin,
som gav upplysningen i en kommentar. 
Man hittar fler trevliga textilier av BoWa
om man googlar hennes namn.

Trevlig fortsättning på veckan!



1 Randiga Tråden:

skriven

Helt underbart, Bodil Wallin är Bowa.

2 Christin:

skriven

Helt underbar ! BoWa tror jag står för Bodil Wallman och jag har ett par bonader av henne.

3 Åsa:

skriven

Jag älskar också de gamla 50-talshanddukarna. Just den här tror jag faktiskt att jag också har nånstans.

4 Cinna:

skriven

Man blir verkligen glad av "torghandduken". Tänk vad duktiga de var förr på att göra vackra saker!

Kommentera här: