Man blir ju så glad över bloggpresenter


Busvassa underlägg, eller hur? Dem har jag fått i inflyttningspresent av bloggvännen Starchief.
Han gjorde ett inlägg där han visade en bit 50-talsvaxduk som han lagt vantarna på. Jag kommenterade
att det borde göras vaxdukar i nytryck av de gamla vackra mönstren.
Sedan kom det en dag ett kuvert med posten... Den fiffige Starchief hade skannat in mönstret
och plastat in till underlägg.


Amanita-kopparna på första bilden ler i kapp med Biscuitsburken. Och när
jag plåtar underlägget på nya musikmöbeln tillsammans med ljusstakar från tiden
så ser man att underläggen skulle passa ypperligt på ett teakbord också.
Tack, Starchief! Det var en omtänksam och skojig gåva.

Helgtips: Skicka en bloggpresent! Det är ju så roligt att få en oväntad gåva,
och lika kul att skicka iväg något man vet kommer att uppskattas.
Vad en bloggpresent är? Jo, en present till en annan
bloggare eller bloggläsare, helt enkelt.
Jag ska direkt följa mitt eget tips.

Trevlig helg!

PS. Haha, precis när jag lagt ut det här inlägget ser jag att även Retro-tokig
just i dag skriver om att hon fått bloggpresenter. Kul!
1 Clinen:

skriven

Vad trevligt! Sådana fina fick jag också av Chiefen =) Gör sig ruskigt bra på köksbordet.

2 Anna:

skriven

Ahhh bra helgtips! Men man måste ju be om adress och då blir det ju inte samma överaskning. Ja ja, det gör väl inget :) Jag har en grej att skicka till nån, men åker bort idag så det för bli nästa vecka :)

Jättefina underlägg förresten!

3 Skaffaren:

skriven

Smart!

4 The StarChief:

skriven

Dom satt som en smäck va, hehe Har fler grejor på gång men det blir hemlisar.

5 Gila:

skriven

har också skickat saker...jätteskoj att överraska någon...

6 Christin:

skriven

Vilken passande present, och så snygga sen!

Smart idé!

7 Anta Snaque:

skriven

Jättesnyggt! Och både fiffigt och piffigt!

Jag har också tänkt ge bort några saker som bloggpresenter. Tyvärr är vissa prylar lite svåra att skicka...

8 eli:

skriven

Clinen: Chiefen är snäll!

Anna: Ja, om man inte vet namnet, då kan man ju hitta adressen. Och hm, jag har också missat att skicka en grej :-)

Skaffaren: Ja, verkligen.

The StarChief: De är så fina!!!

Gila: Det är kul, man borde göra det oftare.

Christin: Ja, många mönster går ju att ge nytt liv på det sättet.

Anta Snaque: Precis - det är ett problem. Jag har ofta tänkt att en viss grej skulle passa en viss bloggare, men jag är usel på att paketera saker (en anledning till att jag aldrig säljer på Tradera...)

9 enannanhelena:

skriven

Så omtänksamt! Överraskningspresenter är väl det bästa som finns!? Scrabble-fantast som jag är, eller kanske rättare sagt var innan jag fastnade i bloggosfären..., kan jag inte låta bli att tycka att dina nya rutiga underlägg - påminner om spelplanen! Det är nog bara de rosa rutorna som fattas... och ett par bokstäver. ;)



Extra fint att matcha de färgglada rutorna med ljuvliga Gefle-prickar!



Trevlig Helg.

/helena

10 Annica:

skriven

Och jag blir så glad att jag hittat dig igen! ( omformaterad dator, allt försvann och tydligen mitt eget minne med)

Kommentera här: