Femtiotalsjakten - Veckans inredningsblogg


Yep, så är det. Femtiotalsjakten är Veckans inredningsblogg på blogg.se:s
Inredning-sida. Litet kul, litet cool. Och Formens Hus ska ni besöka.

Vad skulle aldrig få komma in i DITT hem?
UPPDATERING: Grönbetsad furu, uppstoppade djur - och väglöss.
Det är några av svaren på min fråga. Läs de roliga kommentarerna!
1 Katrin:

skriven

Det är mycket det... men ALDRIG Kina kopior av designmöbler!

2 MrsUniversum:

skriven

Grattis Eli, väl valt av blogg.se.



Jag vill aldrig ha in en stor elektrisk espressomaskin i mitt hem. Inte vägglöss heller för den delen ;-)

3 Larsson:

skriven

Grattis! Ett modern kök kommer troligen aldrig in i Larssons hem...

4 Ann-Charlotte:

skriven

Hej Eli, och grattis till veckans blogg!



Mitt hem kommer aldrig,aldrig att gå i vitt. Det är så sterilt och opersonligt.

5 Helena:

skriven

Mycket coolt och mycket roligt skulle jag vilja säga! Grattis! Jag tycker att de gjorde ett bra val av blogg!

Jag avskyr dessa nya svarta eller gråa hörnsofforna med en divan i ena änden som nästan "alla" har numera. Jag skulle heller inte plocka in ett sånt där fyrkantigt ekbord med skinnklädda stolar som också "alla" tycks ha. Är nog egentligen väldigt emot den där svenska, avskalade, fyrkantiga hotellstilen som är så poppis.

6 Linda:

skriven

Så kul, grattis! :)

7 Monet:

skriven

I mitt hem skulle aldrig komma in en skinnsoffa. Förlåt alla som jag känner som har såna. Men något fulare, kallare och opersonligare finns bara inte. Kanske praktiskt när man har småbarn. Eller är ungkarl (som verkar vara mest förtjusta i såna).



Av retroprylarna är mitt absolut värsta "porslinsnegerhuvuden" och ful-fula saker (typ andra porslinsfigurer) i gräsliga mönster och färger ett absolut nej. Det finns så mycket snygg design, varför gå på kitsch?



Svart-vit kohudsmatta à la stylade Östermalmsvåningar går också bort.

8 Benny:

skriven

Tummen upp! Kanonroligt att den blev utesedd till bästa inredningsblogg!



Jag vet inte, men för mig är skräcken nog 80-talsfuru, alternativt vit-vit-vit och shabby-inredning till det, helst när både väggar, golv, tak och möbler är vita och det står Carpe Diem med träbokstäver på väggen, huvva!

9 Randiga Tråden:

skriven

Jättekul Eli, grattis.

10 Robert Rosén:

skriven

Stort grattis! En skinnsoffa köper vi nog aldrig, men vi har två skinnstolar, en modern och en äldre...

11 Tusse:

skriven

Grattis Eli!

I mitt hem kommer ingenting in. Det får helt enkelt inte plats.

Men om, skulle jag blankt säga nej till grönbetsad furu.

12 khina:

skriven

Grattis! Det är mycket som inte får komma in i mitt hem. Eftersom ALLT är 50-60-tal(undantag för färgTV,dator.mobilen samt vitvaror i köket)så är allt annat ej önskvärt!!

13 Gila:

skriven

Grattis ! I mitt hem kommer inte rottingmöbler in.

14 Gunnel:

skriven

Grattis!



I mitt hem kommer aldrig kinesiska porslinshundar in.

15 Cinna:

skriven

Åh, vad roligt! GRATTIS! Och i mitt hem kommer det inte in fler nålfiltsmattor....

16 Allt det gamla goda:

skriven

grattis, vad kul! keep up the good work, som du skrev till mig!



vad som aldrig skulle komma in här; möbler i furu, möbler i vit folie eller ljusa träslag-folie, stålbord med glasskiva, shabby-chic-stilen, bruna/orange 70-talsprylar, retro-ripoffs/nyretro-prylar (det ska vara äkta!), marin stil/amerikansk stil med rustika träslag och stars&stripes-mönstrade grejer.. osv osv!

17 Anta S:

skriven

Hjärtligt GRATTIS!



Min första tanke - kinesiska tempelhundar! De får mig att rysa. (Samma tanke där, Gunnel!)

Helvit inredning, nej! Även ett rungande NEJ! till furuinredning. Liksom till allt överdekorerat, vad det än gäller.

18 Maria:

skriven

Grattis till veckans blogg.



I mitt och sambons hem får det för mig inte förekomma glasbord (tänk fingeravtryck), uppstoppade djur, heltäckningsmattor och tavlor med gråtande barn eller clowner (säger sambon).

19 Åsas kompis:

skriven

Grattis, hördu! Väggord och kryddlampa kommer inte in i mitt hem.

20 Tim. Glas:

skriven

Grattis!!



Underdekorerade miljöer är tråkiga!! det som inte kommer in i mitt hem är FULA saker. Jag håller med det mesta av det som skrivs här ovan, inklusive kackerlackor, även om de små djuren egentligen borde ingå i ett retrohem om det ska vara tidsenligt.

21 Ann Ahl:

skriven

Jag gillar ej uppstoppade tigrar! Låt djuren leva!

22 Erik S.:

skriven

Grattis!



I mitt hem kommer aldrig fruntimmer in. De skall bara ställa till allt med virkade dukar och potpourri.

23 The StarChief:

skriven

Tjusigt Eli och grattis.

24 jacksmith:

skriven

Hi there,



i read your blog I got a very useful and nice information with your blog. Thanks!! for sharing such useful information.

Kommentera här: