Retrotomten hälsade på


Jodå, jag hade varit snäll - i år igen! Bästa retroklappen var receptboken. Den stod högst upp
på önskelistan, och i tankarna hade jag redan placerat den på stringhyllan i köket.


Nu har jag samlat ihop alla utrivna recept och satt in dem i fickorna.
Härligt!


En blå julduk till min samling kom i ett paket med posten strax före jul. Den fick hedersplatsen
på teakbordet i vardagsrummet.


Design: Ingrid Jensen.

Nej, nu måste jag kolla runt på andra retrobloggar,
jag misstänker att fler än jag visar upp sina retroklappar...
1 Linda:

skriven

Vilka fina klappar du fått! Boken är väldigt fin, blir lite sugen på en sådan jag med. Så smart att kunna samla alla recept man hittat under åren i en så snygg bok.

2 Hanna:

skriven

Jag har oxå likadan duk framme i köket. Hittade den på myrorna härom året. Den är så fin! :)

3 Allt det gamla goda:

skriven

retrojulklapps-rapport kommer snart! den fina boken du fick, har jag spanat på, på designtorget om jag inte minns fel?

4 Anna-Lena:

skriven

Den fina receptboken är den "gammal" eller nyproducerad?

Skulle passa bra även hos mig.

5 Lebanezza:

skriven

Fin blogg :)

6 eli:

skriven

Linda: Ja, den är både praktisk och snygg.

Hanna: Den är så fint tecknad, gillar särskilt hästarna.

Allt det gamla goda och Anna-Lena: Den är nyproducerad. Finns på Designtorget.

Lebanezza: Tack!

7 Anna-Lena:

skriven

Jag har dessutom hittat den på Adlibris, extra julklapp till mig.

8 nils jensen:

skriven

kul med duken, min mamma har ritat den.

den låg på matbordet varje jul.

9 Elï:

skriven

Nils: Din mammas namn är ett av många "doldisnamn" balnd förra seklets textilformgivare. Om man googlar hittar man fina saker, men ingen info om personen. Berätta gärna mer!

Kommentera här: