Spartomten lever farligt


God morgon, måndag! Va? Är julen redan över? undrar Spartomten. Han fanns hos

Hamnladan i Norrtälje och hade en sådan trubbig söt uppsyn att jag inte kunde låta bli

att ta med honom hem. Spartomtens ursprung är Upsala-Ekeby, av Göran Andersson, för Åhlén & Holm.

Litet lustigt är att han har en springa i nacken att lägga ner slantarna i, men inget hål i botten

så att man kan ta ut pengarna. En sådan sparbössa lever farligt i mitten av januari...

Trevlig fortsättning på veckan!

 

 

1 Gunnel:

skriven

Vilken gullig tomte! En gång i tiden samlade jag på sparbössor och fortfarande kliar det i fingrarna på mig när jag ser en sådan.

2 Clinen:

skriven

En sparbösa kan man ha bara för att den fin tycker jag =) Inte behöver man fylla den med en massa mynt. En jättesöt tomte!

3 Linda:

skriven

Vilken härlig liten tomte, jag hade inte heller kunnat motstå den blicken. :) Göran Andersson har gjort en hel del kul saker.

4 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Jättefin tomte. Den går man inte förbi i första taget ;-)



Jag måste nog tvinga familjen att stanna vid Hamnladan nästa gång vi åker till landet!

5 Retrolux:

skriven

Än en gång får vi se GAs storhet!

Kommentera här: