Helmer-lycka och tåg-lycka


Storslam redan på första loppisen i dag! Husröjning, det verkade vara medelålders barn
som sålde av bohag efter förälder. Alltid störst fyndchans på sådana loppisar. Mycket riktigt.
Min syster och jag stötte på vägen in ihop med en släkting till oss som bärgat hem ett antikt slagbord
och två trädgårdsstolar.
Själv hittade jag insvept i papper i en plastburk Helmer Ringströms dekor "Teve", Gefle modell E.
100 pix. För en kopp? Tre? Nej...


... sex koppar! Fantastiskt skick, bara ett litet, knappt märkbart,
nagg på en av kopparna. Extra roligt eftersom jag inte har
haft någon kopp i modell E. Se massor av "Teve"-delar hos
Upsala-Ekeby-Samlarna.


Och dagen fortsatte bra, med den här lampan för 30 kronor på en LRF-auktion...


... varifrån jag också plockade med mig en sprucken
"Swing"-tillbringare för 20 pix. För mycket  förstås, men "Swing"
är svår att motstå.

Dagens härligaste upplevelse var när en pojke vann budstriden
om ett leksakståg på auktionen i Gräddö. Övriga publiken följde spänt
budgivningen och skrattade högt -och lättat - och applåderade
när klubban föll och den lyckligt tjoande pojken fick sitt tåg.
(Jag såg inget jag ville ha på auktionen, och hade glömt kameran,
så ni får nöja er med den ögonblicksbilden i ord ;-)

Vad gjorde dig lycklig i dag?
1 Allt det gamla goda:

skriven

nu ska du få höra eli, jag hittade en stor paprika-vas, ett stort fajansfat av stålhane och en colorado-ströare för en spottstyver! jag fick nästan hjärtproblem trots min ringa ålder. kika in hos mig så ska jag snart lägga ut hela historien med bilder!

2 Sven:

skriven

Jag var ute och gick på stan, såg ett åskmoln och blev lycklig över att molnet gick åt ett annat håll än jag.

3 Skaffaren:

skriven

Att nya torvan luktar som min barndoms nejder.

4 L:

skriven

det som gjorde mig lycklig var idag på jobbet, när en liten flicka tittade nyfiket på mig och log oh såg ut som världens lyckligaste lilla flicka. barn brkar inte e mot mig, jag tror det vilar något läskigt över mig som bara små barn ser. .

5 Kerstin:

skriven

E-modellen är trevlig! Jag har Gavott och Spinett i den.

6 Tusse:

skriven

Antik- och loppisrundan med min kattgranne!

7 The StarChief:

skriven

Vicket flyt Eli, Idag har jag röjt på tomten och vet att jag inte behöver gå till jobbet imorgon.

8 Khina:

skriven

Ingen bra dag idag. Skippade auktionerna ( var för mänga att välja på idag) Upptäckte att garagetaket läckt in mer än vi trodde så vi har skyfflat sågspån större delen av dagen. Dock avslutades dagen med en underbar Älgbiff med stekt lök och pot.gratäng. Och helt plötsligt blev livet underbart igen....

9 eli:

skriven

Alla: Intressant att höra om era upplevelser. Khinas älgbiff gjorde mig litet avundsjuk.

10 Linda:

skriven

Wow, grattis till Teve-fyndet!

Det som gjort mig lycklig idag är att det är min första semesterdag. Så skönt att kunna ta lite sovmorgon och sen bara göra precis vad jag känner för!

11 Anna:

skriven

Lusläser denna blogg jämnt! Tack för jätte kul och inspirerande blogg. Det ni skriver om är även ett stort intresse för mig :)



www.aazl.blogg.se

12 MrsUniversum:

skriven

Att sovrummets myggfönster är klart.

13 enannanhelena:

skriven

Åh, den lille gossen måste blivit så lycklig! Jag riktigt ser scenariot framför mig. (Har fått förmånen att uppleva en del liknande budgivningar, det är så gulligt;)



Och vilket fynd! Helmer är ju inte riktigt "min drömkille", som du kanske vet... ;), men fyndpriset diggar jag skarpt!



Nu har det ju gått ett par dagar sedan du kastade ut frågan..., men i förrgår var jag lycklig över att ha tagit så fina bilder till ett inlägg jag skulle göra... igår planerade jag som värst inför det inlägget, och var fortfarande glad... idag blev allt "pannkaka" och av inlägget bidde inte ens en tumme... bara ett par tråkiga gubbar. :(

Men imorgon är en annan dag, hoppas jag.

:)

/helena

14 Gila:

skriven

Mina senaste glasvasfynd som jag hittade i Norrköping.

15 Anna:

skriven

Åh, vilka ursnygga koppar! Han kunde han Helmer...

Kommentera här: