Sista natten - det var här allt började


Den gick på biograf Royal i Norrtälje 1974,
eller var det 1975? "Sista natten med gänget"
("American Graffiti") kom 1973 men på den tiden 
tog det litet tid från USA-premiär till visning
i svensk småstad. Hur som helst - inte bara jag
tyckte det var cool med 50-talsmusiken och bilarna.
Nu rullade den första 50-talsvurmen in över
Sverige, med Gul & Blås jeansmodeller "Elvis"
och "Marilyn", bandet The Boppers och förstås 
tv-uppföljaren till "Sista natten med gänget",
"Gänget och jag" ("Happy Days)
med Fonzie som färgstarkaste karaktären.
Minns ni?

TV8 kl 21.00
1 form55:

skriven

Visst minns man Fonzie som skall gå och kamma sig, men håret är redan perfekt så det enda han får ur sig är "Heeei".

2 Sandra:

skriven

Jag var inte född då, även om jag sett filmen, men mina päron var unga och har filmmusiken på vinyl. :P

3 Skaffaren:

skriven

Oh ja!

På den tiden trimmade jag Ford Mustang.

Det borde jag göra idag också.

Kommentera här: