En hel uppsättning Lotus


... fanns hos Hamnladan i Norrtälje i helgen. Vilken härlig apelsingul färg, tänk att öppna köksskåpet
och se de här fyra - det vore en humörhöjare. Serien "Lotus" är designad av norska Grete Prytz Kittelsen
för fabriken Cathrineholm.


De var i fint skick också. 200 pix/del. Då kan man antingen välja att tänka att
1) det är ett högt pris för ett ställe som kallar sig loppmarknad
2) 800 kronor för en sådan snygg uppsättning är ju inga pengar om man jämför
med vad det kostar att köpa nya saker som inte är hälften så vackra.

Se massor av "Lotus" som en dansk samlare visar här.
1 Catarina:

skriven

Åhh! Jättesnygga!! Läckra färger!

2 Anta S:

skriven

Köksvackert man blir glad av. Jag har Lotus kaffepanna i svart och vitt (en annan modell än den på bilden) och skulle gärna ha fler Lotus. Varför inte i orange?

3 Angeliqa:

skriven

Fantastiskt fina färger.

4 Ina:

skriven

Läckra. Och du har helt rätt om priset!

5 Randiga Tråden:

skriven

Det dröjer innan jag kommer dit, jag är så förälskad i denna serie.

6 Benny:

skriven

Härlig färg, Lotus är faktiskt riktigt fin, jag hade en sån till höger i blått och ångrar faktiskt att jag sålde den...även om jag inte använde den så mycket...



1) Priset är lägre än på Tradera, jag fick mer för min för två år sen...

2) Tänker man så blir det ännu en vinst :-) Snacka om snygg köksuppsättning!

7 Lina:

skriven

Måste få tillägga att din blogg är bäst!

8 Skaffaren:

skriven

Kittelsen är ju ett passande namn dessutom.

Irriterande reklam den här gången som tar över hela bildfönstret.

9 Linda:

skriven

Superläckra! Slog du till? ;)

Hade de varit turkosa hade jag begett mig till Norrtälje direkt!

10 Eli:

skriven

Catarina ovch Angeliqa: Ja, det var just färgen som gjorde dem så extrasnygga.

Anta S: Svart och orange är snyggt ihop, till exempel.

Ina: Ja, jag tycker att man ska tänka så istället för att vara dumsnål.

Randiga Tråden: Men visst är Hmanladan kul?

Benny: Jag förskte sälja en grön på Blocket för något år sedan, men det var få napp. Sedan behöll jag den för att jag började gilla den.

Lina: TACK!

Skaffaren: Usch. Nu verkar reklamen ha stillat sig, dock.

Linda: Nej, slog inte till. Men är anhängare av tänkesätt nummer två!

11 Tusse:

skriven

Lotus är en blomma och en bil.

Den är också en karott med stil!

12 rutger:

skriven

eftersom det mestadels är jag som snor bland kastruller och pannor kanske jag får bestämma hur de ska se ut??.. hehe..

men allvarligt.. du visade mig aldrig dessa vackra pjäser.. du kanske blev oroad av mitt ha-begär??.. ;-)

13 enannanhelena:

skriven

Wow, de lyser ju som självaste solen, i den färgen! Kan behövas idag, nu när det har börjat snöa, här i Västgötabyggden?! Våren var är du? :)

/helena

14 Åsa:

skriven

Gissar att många av er ser Mad Men. För några avsnitt sedan hade allas vår Don just såna här orange Lotusskålar på sitt soffbord.

Kommentera här: