För 49 år sedan...


I går fyllde jag 49 år, vilket alltså firades med en heldagsutflykt till antikmässa
i Birmingham. Jag är ju nästan född på 1950-talet och eftersom jag växte upp på landsbygden
var ganska många saker fortfarande 50-talsmässiga under min barndom. Jag hittade några kort
när jag gick igenom pappas fotoalbum. Här är jag för 49 år sedan, med mamma
i vårt kök. Kolla hennes klnning, och köksgardinerna! Busvassa, eller hur?


Circa 1965. Vaxduken skulle jag ge mycket för i dag. Notera även ljusblå köksskåp med tickor,
emaljdiskfat, stänkflaskan i fönstret och grytunderlägget på bordet - en stadig träklump 
med perstorpsplatta.


Jag gillade att åka bil då, jag gillar att åka - och köra - bil nu.
Av alla de gamla begagnade Saabar som passerade var det här min
favorit. Saab 95 herrgårdsvagn.

1 enannanhelena:

skriven

Så söt! Smör & Saab, det var riktiga "grejer", på den tiden.

Kul att få se lite mini-Elisar. :)

/helena

2 Angeliqa:

skriven

Stort grattis i efterskott!

3 Clinen:

skriven

Härliga bilder! =)

4 Anna-Carin:

skriven

Aha! Det är därför du gillar 50-talet nästan född då, och nu omgiven av dessa saker som härstammar från din barndom, grattis på födelsedagen. Jag gillar de där bilderna med vit kant runtomkring, har också vuxit upp med sådana familjerbilder. Vem har bilder i album nu förtiden? Inte jag, iallafall. Vad händer med alla våra digitala bilder i framtiden. Kommer någon att kunna se dem?



Saab är något speciellt, saab och Volvo amazon, speciellt duetten, fulsnygga. Nu är vanliga bilar så själlösa och opersonliga, tråkiga enligt mig.

5 Skaffaren:

skriven

SAAB 95.....suck.....

6 Gila:

skriven

GRATTIS i efterskott! Härligt att få åka till London när man fyller år!

7 Lempa:

skriven

GRATTIS...kul med gamla äkta bilder!

8 Larsson:

skriven

Trevligt med gamla bilder ur familjealbumet....

9 Randiga Tråden:

skriven

Stort Grattis.

10 SaraMay:

skriven

GRATTIS!! :D

11 Femtiotalsmannen:

skriven

Saab 95 citrongul (eller säger man solgul?) var min barndoms snyggaste bil. Skulle gärna ha en själv idag.

Grattis på födelsedagen förresten.

12 Christin:

skriven

Grattis i efterskott ! Kul att se barndomsbilderna.

13 Anna:

skriven

Grattis i efterskott :)

14 Zizzi:

skriven

Fina bilder! Din mamma ser ut som Ingrid Bergman på fotot! Kram cissi

15 eli:

skriven

Alla: tack för gratulationer, kul att ni gillade gamla bilder.

Anna-Carin: Ja, antagligen är det därför jag trivs "i 50-talet". Fast jag gillar ju fin-50-tal också, och några Svanen hade vi inte därhemma...

Zizzi: Ja, faktiskt!

Kommentera här: