Men brittisk plast får vänta lite...


Blev förtjust i den här affischen i en antikbutik i närheten av Portobello Rd.
30 pund, tror jag de skulle ha. Man ser att det är plast från 1950-70-tal (väl?),
men känner inte igen grejerna. Affischen är från Victoria & Albert Museums
plastutställning 1990.


På museets hemsida hittade jag faktiskt
affischen, som går att beställa för 25 pund.
Där är den litet fräschare i färgerna.
MEN... en djupdykning i brittisk mid-century-plast
får vänta. Man kan inte greppa allt på en gång.
Porslin och möbler först!


1 Susanna:

skriven

Snygg!

2 Gila:

skriven

Plastic fantastic. Var till Läkarmissionen i Vällingby och där fanns en hel del plast...tyvärr inget som föll mig i smaken.

3 enannanhelena:

skriven

Affischen känns lite "som på mammas gata" för mig, eller pappas borde jag kanske säga. Han, min pappa alltså jobbade på plastfabrik under hela min uppväxt OCH det var också där jag sommarjobbade några år under tonåren. Så när jag ser den läckra planschen så kan jag riktigt förnimma lukten av den, nästan, glödheta plasten, när den formas till fantastiska ting...

Tack för fin nostalgitripp!

:)

/helena

Kommentera här: