Nu åker allt udda ner i lådor


En Salte Peter med en liten spricka, "Kryss"-assietter eftersom jag inte kan samla på alla
serviser, en "Bollar"-såskanna stämplad med finska namnet "Hattara". Gladmönstrade Lidabruk-tallrikar,
salt- och pepparset med gula plastlock, okända enkronorskoppar som en gång fick följa med hem.
Nu åker obönhörligen uddagrej efter uddagrej från köksskåpen ner i "Till loppis"-märkta lådor.

 
Vi går skilda vägar. Jag till en ny lägenhet. De till byloppisen i sommar 
- eller till Antikvärldens dag i höst. För första gången har jag bokat ett bord
på tidningens stora antik & kuriosa-loppis i Solnahallen, inspirerad
av Randiga Tråden som medverkade förra året.
Dit kanske jag tar med de sex veckodagstallrikarna (söndag fattas)
av Kerstin Frykstrand.
Är ni fler bloggare som anmält er?
1 Hanna:

skriven

Bara som kuriosa: Hattara betyder sockervadd, spunnet socker, cotton candy, vad man sen vill kalla det! Den där röda koppen uppe i hörnet, råkar den vara tysk? Tror det är samma servis jag ropade in på auktion förra hösten.

2 Linda:

skriven

Smart att boka bord på loppis, bra mycket enklare än att sälja saker på Tradera. Jag håller också på att rensa hemma, inte inför flytt men inför stambyte... Så vi får se hur många lådor jag får ihop, kanske gör jag dig sällskap i höst.

3 Maja:

skriven

Hej!



Ååååh! De där veckodagstallrikarna av Kerstin F. har jag letat efter i en evighet! Jag är så förtjust i hennes illustrationer! Hör gärna av dig till mig om du bestämmer dig för att sälja dem, då vill jag lägga ett bud!



Vårhälsningar från Maja

4 Elin:

skriven

den ljusblå koppen längst fram i bild, är det en sån med små blommor i relief? jag har en sån som jag hittade på loppis nämligen, men vet inte vad den heter. Tror den är från gustavsberg eller rörstrand, 50-tal. Jag gillar dem skarpt!

5 eli:

skriven

Hanna: Jo, jag visste ju det där med sockervadd. Bra att du påpekade det! Nej, den röda tror jag är Höganäs, kan det stämma? (Orkar inte leta fram den just nu).

Maja: Jag mejlar dig.

Linda: Ja, vad kul det skulle vara om vi var ett helt bloggargäng som stod där!

Elin: Ja, oj, hur kunde du se det? Litet spetsiga blommor är det.

6 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Bra idé det där med att rensa. Jag håller själv på men kommer nog ställa barnen på byloppisen i sommar för att sälja. De får dela på den fantastiska intäkten! ;-)

7 Ebba:

skriven

Varje rensning ger plats för nya, mer passande saker. Själv har jag rensat kläder, känns härligt! Vad roligt att du ska ha ett stånd, då ska jag gå förbi ditt stånd och säga hej, trogen läsare som jag är. Var för första gången som besökare på Antikvärldens dag förra året, det var mycket fint där!

8 Gila:

skriven

Spara det till Solnahallen i höst ;-)

9 Cinna:

skriven

Lycka till med "utrensningen". Idag är dina (numera mina:)vaser med i mitt inlägg. Tack än en gång!

10 Albert:

skriven

Hej. Jag skulle hemskt gärna köpa den ensamma koppen från Rörstrand långt ner på bilden, som står mellan två tallrikar.

Mvh Albert

11 Anonym:

skriven

Hej..

Din blogg e fantastisk...

Tack för härlig inspiration...:-)

Kram Kikki

Kommentera här: