Synkronicitet i Homes & Antiques "svensknummer"


I förrgår skrev jag om Sandersons 50-talskollektion, som jag fick syn på
i skyltfönstret hos Flügger. I dag hittar jag årets snyggaste annons hittills
i senaste numret av min favorittidskrift "BBC Home & Antiques". Annonsen ser ut
som en annons gjorde, säg 1958. Jag flämtar av beundran, bara typsnittsvalet
är värt fem strutlampor av fem i betyg.



Sedan visar det sig att detta är ett riktigt "svensknummer". Stig Lindberg
är en formgivare värd att hålla ett öga på, tycker en av experterna
i engelska Antikrundan. Marianne Westmans "Picknick" och andra handdukar
med retrotryck nämns på en plocksida, och säljs i Storbritannien genom New House Textiles.
Och så ett hemma hos-reportage om svenska formgivaren Gunnel Sahlin
som bor i en fint renoverad gammal skola.

Nu ska jag börja prenumerera, för det är svårt att få tag i BBC H&A.

1 Skaffaren:

skriven

Jätteläcker bild!

Undrar om det magasinet finns i Småland?

2 Anta S:

skriven

Definitivt ett magasin att kolla närmare!

3 Eli:

skriven

Skaffaren: I Sthlm har jag bara sett den på två ställen, så...

Anta S: Absout.

4 Anna:

skriven

Så snyggt! Verkar vara en bra tidning. Tapeten är ju grymt snygg...jag längtar efter mina provbitar!

5 enannanhelena:

skriven

Vilket bra tips! Prenumererar iofs redan på för många tidningar, men lite mer internationella magasin skulle jag gärna läsa. Såg en artikel om Gunnel Sahlin i någon svensk :) inredningstidning. Snacka om att bo läckert och STORT. Något för oss trångbodda "sakälskare" att drömma om, mer plats för fynden, alltså...

/helena

6 Catharina:

skriven

Otroligt läcker fåtölj....

Kommentera här: