En snabbis före jobbet


Bråda dagar nu, bokning av flyttstädning, flyttfirma och annat. Och den nya lägenheten ska
totalrenoveras innan vi kan flytta in. I dag ska vi få tapetprover av målaren - spännande.
Men i går hann Rutger och jag med ett snabbt svep genom Huvudsta loppis innan jag började
jobba. Den lilla radion var söt men fick stå kvar.


Här slog jag till! En vas för 35 pix - men vad är det jag har köpt? Tror mig ha
sett den på en annan retroblogg.


Gustavsbergs "Tablett". Tror de skulle ha någonstans mellan 50 pix och dryga
hundralappen.


Fin skärm på en fot som ger mig, som var med på den tiden,
70-talsrysningar.


Den höga vasen är "Sarek", Rörstrand. Skålen är från Syco. Längst fram ännu
en vas som fick följa med oss. Kostade 50 pix, och känns 40-tal? Ingen
märkning under.

Ahhh... det var skönt med en loppisfix. Kanske blir det något på lördag också.
1 Clinen:

skriven

Åååhhh! Den där radion var ju bara sååå läcker =)

2 Anta Snaque:

skriven

Ibland måste man bara ta paus från flytt- och renoveringsbestyren. Din vas var kul och udda. Jag fastnade för Gustavsbergs "Tablett" och Rörstrands "Sarek".

3 Linda:

skriven

Ser ut som att man kanske skulle åka till Huvudsta-loppisen igen snart. Och visst behöver man en liten loppisfix då och då, eller gärna varje dag om det hinns... ;)

4 Randiga Tråden:

skriven

Ja, ibland kan det vara bra att hinna med en snabbis.....

5 Allt det gamla goda:

skriven

Den ljusgröna med hänklar lär väl vara en Upsala Ekeby, ser typisk ut för deras 20,30,40-talsvaser? Tycker jag iaf. :)

Ska bli spännande att se er nya gemensamma lägenhet sen när den blir klar!

6 Gila:

skriven

Ska ta en loppisfix i Brighton i helgen :-)

7 Anneli Westergren:

skriven

Den ljusgröna är Ekeby 306 av Anna-Lisa Thomson tillverkningsår 1944-48.

8 form55:

skriven

Den ljusgröna kan vara tysk om den är omärkt.

För mig blir det loppis i stort sett varje dag, men det är sällan man hittar något pulshöjande!

9 Eli:

skriven

Clinen: Ja, men dyr.

Anta Snaque: Sarek var härlig. Men kostade 650 kronor... verkligen för mycket.

Linda: Huvudstaloppisen är kul om man tittar in en gång i månaden ungefär. Då har mycket nytt kommit in.

Randiga Tråden: Yep.

Allt det gamla goda: Ja, det är kul att få ta sig an en ny lägenhet.

Gila: Härligt!!! Men nu kommer jag på att jag skulle tipsa dig om det där stället som Mark Hill tipsade mig om - men förlåt, jag glömde, och nu är boken med hans lapp nedpackad någonstans... Ser fram emot inlägg från Brighton!

AnneliWestergren: Tack!

Form55: Du är ju så kräsen :-)

10 Skaffaren:

skriven

Om du känner att du behöver ett stöd kan du med förtroende vända dig till mig. Jag har flyttat i sex månader nu. Förmodligen är det bara ett par månader kvar.

11 Jeanette:

skriven

Radion är ju helt fantastisk! Jag hade nog köpt den och haft den som prydnad om den inte fungerade:)

Kommentera här: