Swing it! (Gästinlägg: Rutger)


Skjutsade Eli till skönhetssalongen, som om det nu skulle behövas. Men man vill ju vara för sig
själv en stund oxå. Slank då in på en loppis. För att fynda på egen hand. Och jag blev naturligtvis
inte lottlös. Swing it!


Priset avskräckte inte direkt.
Och en fin liten stämpel.


Hade turen att hitta tre Tussilago-tallrikar oxå. Hela kalaset för 60 bubbelibubs.
Utan prut. Det har jag inte lärt mig. Ännu. ;-)
Eli såg lite avis ut. Men hon kommer ju att få äta på tallrikarna.

Fotnot: En tråd om dekoren Swing finns på forumet Precis en sån.
Tussilago ritade av Wilhelm Kåge, Gustavsberg.
1 Anna:

skriven

Kul med ett gästinlägg från dig Rutger! Kanske blir fler framöver om du fortsätter fynda så där!? Du får väl skicka Eli till skönhetssalongen oftare, även om det inte behövs!!! :)

2 Anta Snaque:

skriven

Välkommen som gästbloggare, Rutger! Vilka fina fynd!

"Tussilago-mat" måste bara smaka utsökt.

3 Khina:

skriven

Trevligt, trevligt... Antingen har du bra anlag för att vara loppare och bloggare eller också har du haft en bra lärare...:)

Gästa oss gärna igen!

4 form55:

skriven

Orättvist! I Göteborg finns absolut ingen loppis som har så låga priser! Och knappt några saker man vill köpa heller...

5 Linda:

skriven

Snyggt fyndat Rutger! Och väldigt kul med ett gästinlägg från dig, hoppas att du får göra fler gästspel här i bloggen! Och det är ju tur att era fynd går till samma bohag, annars hade väl inte Eli vågat släppa iväg dig ensam på fyndarståt igen! ;)

6 Rutger:

skriven

Alla: Tack för uppmärksamheten. Naturligtvis kommer jag att skriva fler gånger. Funderar på inlägg om gamla kameror och 50-talspinuppor. Och som Eli brukar säga: Stay tuned...

7 Allt det gamla goda:

skriven

åh, härlig trettiotals-feeling i "tussilago"-tallrikarna!

8 Ellinor:

skriven

Oh, tussilagotallrikar, såna letar jag efter (om än sådär lagom aktivt) - min gammelfaster och dito farbror hade såna när jag var liten.

Kommentera här: