Klädda för Tea at The Ritz


Britterna är bra på retromönster. Både originalmönster och nyframtagna. Jag har tidigare
bland annat skrivit om tapeter och om nytolkningar av Lucienne Days mönster. Nu har jag hittat 
mer, Villanovas nya kollektion "High Society".
Tyget heter "Tea at The Ritz" och det är förstås där på hotellets high tea som damerna
ska visa upp sina nya klänningar. 
 

"High Society" innehåller tapeter också.
Vad sägs om en liten fondvägg i "Coco"?


Sandersons tapet "Fifi" är som en stliserad variant av "Tea at The Ritz".
Den blev jag så förtjust i att jag köpte en rulle, som ligger
och väntar på att bli uppsatt i klädkammaren.

1 Cinna:

skriven

My goodness vilka läckerheter... Tea at Ritz var ju bara helhäftig! Jag har bord E10 på lördag, hoppas vi hamnade bredvid varandra. Brittmarie har E11, Vi ses.

2 Allt det gamla goda:

skriven

åh, "coco" gillade jag! en riktig "byggtapet"..

3 Monamie:

skriven

Hej eli! Har inte du/har haft liknande köksluckor som jag har i mitt "nya" kök? Har för mig att jag såg en bild här i din blogg på ngt väldigt likt :-)

4 Randiga Tråden:

skriven

Tapeten är ursnygg och tänk att det finns i tyg.

5 Eva:

skriven

Jag säger bara ååååå - jag vill ha vartenda mönstertryck av Villanovas High Society! Helt underbar - TACK för att du länkade till dom - NK Stockholm here I come! Vet du vad tygerna kostar?

6 Viola_T:

skriven

A men, vill ha...

Kommentera här: