Fem våningar amerikansk antik och retro


Ett sista stort svep från New York-resan i mars kommer här. Alla bilder är från femvåningarsäventyret
Horseman Antiques på Atlantic Avneue, Brooklyn. Jag fick ta hur mycket bilder som helst,
men tyvärr fanns ingen personal förutom vid ingången och det fattades infolappar på föremålen.
Därför lider det här inlägget brist på information.
Kommentera om ni har kunskap om sakerna jag visar!


Girafferna fyllde nästan en vånings höjd.


Charmig gungstol och en lampa som jag såg fler av i samma stil.


"De är 1960-tal", fick jag i alla fall ur en av gubbsen vid ingången.


Visst ser den här ut som om den brinner?


En liknande bordslampa såg jag på en svensk mässa i vinter.


Direkt från Hollywood? Regissörsstolarna var fina.


Drömmen om ett diner-set lever.


Bulligt, gulligt.


Den klädhängaren gjordes inte i går!


Charmig stol.


Kräver sitt rum.


Liten och nätt.


Tja?


Det mesta på de fem välfyllda våningarna var från mitten av förra seklet. Men tunnorna kanske
hade bott på samma skola som klädhängarna?


Den är kul, eller hur?


Jag gillade tyget, och det låga stuket.


Högst upp, med utsikt över Atlantic Avenue. Skönt med litet ljus efter att ha rotat runt
på dunklare våningsplan.


Kolla benen!


Skojigt bord.


En blomlampa.


Och en lampa till,i form av vikingaskepp.



Stolarna och kistorna stod utanför grannbutiken, där plåtning var förbjuden.
Den gamla Porschen - wow....

 
 
Horseman Antiques