Femtiotalets finaste fotoalbum...


... ja, det vill jag påstå att jag har. Detta underbara album i mint condition, och med massor av sidor
att klistra in fotografier på, har jag fått av form55. Med osviklig känsla för vad var och en av hans
retrokompisar gillar valde han fotoalbumet i födelsedagspresent till mig.


"Vad fick dig att fastna för just 50-talet?"
brukar folk fråga.
"Därför!" tror jag att jag ska säga
i fortsättningen - och ge dem
länken till det här inlägget.
1 Larsson:

skriven

Å, så snyggt!

2 Emma:

skriven

Vackert!

Mina föräldrar har sådana från sin ungdom :)

3 Soffi:

skriven

Ojojoj, RIKTIGT snyggt!!

4 Clinen:

skriven

LOVELY!!

5 Viola_T:

skriven

Säger allt om hur genomtänkt formgivet 50-talet var :-)

6 RETROKNOPPEN:

skriven

Håller med dig - det kan man ju se på alla fantastiska bokomslag också. Stiligt och kaxigt.

7 felicia - fotokobran:

skriven

Hoppas du hade en finfin fredag som start på helgen! :D

8 Tusse:

skriven

Mycket vackert album, får mej att tänka på Trixkola.

Apropå osviklig känsla för vad retrokompisen gillar minns jag ett vykort med tysk text, resp. en Beatricetallrik jag fick av någon nån gång :-)

9 Allt det gamla goda:

skriven

jag säger som du brukar göra - busvasst! trevlig valborg, förresten!

10 Randiga Tråden:

skriven

Snyggt.

11 Tusse:

skriven

Jo förresten. Läs gärna reportaget om författaren Orhan Pamuks "femtiotalsmuseum" i dagens DN (artikeln finns ej på nätet). Särskilt dråplig fann jag skildringen av hur hr Pamuk efterlyste en begagnad tandborste från epoken - och fick kontakt med en person som samlade just gamla tandborstar.

Om någon är sugen på att åka dit så är adressen Masumiyet Müzesi, Çukurcuma Caddesi 24, Beyoğlu, Istanbul.

12 Skaffaren:

skriven

Men, vad tjusigt!

13 Linda:

skriven

Jättesnyggt, vilken toppenfin present!

14 Elï:

skriven

Alla: Kul att ni också ser skönheten i detta album.

Tusse: Jag läste om museet. Synd att de inte hade fler bilder, den som var var litet trist.

15 Klaras Retro:

skriven

Oj den var riktigt häftig, aldrig sett något liknande!

Kommentera här: