Gott Nytt År, alla FJ-läsare!


Som traditionen bjuder. Även i år önskar Femtiotalsjakten Gott Nytt År med bild på en
sparkstötting. De faluröda byggnaderna är loge, lider och fd traktorgarage på vår lilla gård.
Sparken har varit med sedan 1950-talet eller tidigare. Numera duger den mest som
huvudrollsinnehavare i Årets nyårsbild.
Gott Nytt År! önskar jag er alla, med denna bild och en kavalkad bakåt.


Nyårsafton 2011. Barmark. Så sparkens gröna kamrat plåtades uppe på
gamla sädesmagasinet.
 
Nyårsafton 2010. Snö. Mjölkkannan agerar side-kick åt sparken.
 
Nyårsafton 2009. Snö.Termosen är packad i den gamla ryggsäcken.
 
Nyårsafton 2008. Blankis på sjön.
 
Än en gång: Gott Nytt År! 
Låt 2013 bli ett år fyllt av kärlek, skratt och inhämtande av mycken ny kunskap.
 
1 Tant Emma:

skriven

En sådan tjusig spark! Mycket bra nyårsmotiv tycker jag :)
Har själv skrivit ett litet årssammandrag för att fira mitt första bloggår.
http://tantemmasbravader.wordpress.com/2012/12/30/snabbspolning-av-aret-som-gatt/

Svar: Ska genast kolla in snabbspolningen!
Eli

2 Sanktolof:

skriven

Tack för alla inspirerade blogginlägg som du har gjort. Gott slut och Gott Nytt Blogg År önskar jag dig.

Svar: Tack detsamma!
Eli

3 Christin:

skriven

Gott Nytt År! Charmiga bilder där årets nog tog priset.

Svar: Årets?
Eli

4 Anta S:

skriven

Fina bilder med underfundig symbolik: Nu sparkar vi ut det gamla och sparkar sedan in det nya.
Tack Eli för det här året och alla trevliga och upplysande inlägg!
Önskar dig och din familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Vi ses 2013!

Svar: Och Gott Nytt till dig!
Eli

5 enannanhelena:

skriven

Mm, håller med - kärlek och skratt är riktigt "bra grejer". Men ny kunskap är inte heller att förakta. Jag hoppas få komma in här även under 2013 och fylla på mina förtvinande :) geniknölar med mera retrokunskaper!

Gott Nytt!
/helena

Svar: Du är så välkommen!
Eli

6 maria/prylodesign:

skriven

Gott Nytt År! Önskar dig ett fantastiskt 2013 med många fynd.

Svar: Detsamma!
Eli

7 Randiga tråden:

skriven

Tack detsamma och hoppas att du fortsätter att hitta fina tyger. Är hemma nu och det har varit strömavbrott hela fm. till skillnad från landet.

Svar: Det är säkrare på landet!
Eli

8 Flak:

skriven

God Jul och tack för alla goa inlägg

9 Sven:

skriven

Like!

10 DeBeer/Manganiatokan/Erica:

skriven

God fortsättning på det nya året!
Jag saknar min spark på landet med fina svarvade handtag och toppen glid, undrar vart den tog vägen i försäljningen av torpet? Hoppas att någon sparkar på den ännu :-)

Svar: Ja, proböemet är bara att när de här sparkarna tillverkades var medellängden sådär 5-10 cm kortare än nu. Jag skulle behöva en högre spark!
Eli

11 khina:

skriven

Gott Nytt År från oss i Åsarna.

12 RETROknoppen:

skriven

Ett Gott Nytt Retro-År med en mängd av roliga fynd önskar jag dig!

13 Lena:

skriven

Gott Nytt År till dej! Hoppas på ett bra retro- och fyndår 2013!

14 Birgit:

skriven

Gott Nytt År och tack för en jättetrevlig och lärande blogg.

15 cinna:

skriven

Gott Nytt År från Kjell och mig på Värmdö!

16 lybtar:

skriven

Gott nytt år och 1000 tack för julkortet.

Kommentera här: